پیست‌های خالی از برف در چهارمحال و بختیاری

پیست‌های اسکی استان چهارمحال و بختیاری در فصل زمستان خالی از برف هستند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ صفر فرامرزی رئیس هیئت اسکی چهارمحال و بختیاری گفت: پیست‌های اسکی این استان هم اکنون به دلیل نبود بارش‌های مؤثر برف، خالی از ورزشکار، گردشگر و تیوپ سوار است.

وی افزود: در زمستان سال‌های گذشته، پیست‌های چلگرد، بارده و شیخ شبان، میزبان ورزشکاران، گردشگران و مسافران بیشماری از نقاط مختلف کشور بود.

فرامرزی اضافه کرد: ورزش اسکی در صورت وجود برف با ارتفاع کمتر از ۸۰ سانتیمتر امکان پذیر نیست.

شاهرخ پارسا مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری گفت: در حال حاضر انباشت برف در شهر چلگرد علیرغم بارش‎های حدود ۱۵ سانتیمتری روز گذشته، به بیش از ۲۰ سانتیمتر رسیده است که بر اساس میانگین بلند مدت، حد استاندارد ارتفاع برف برای چنین تاریخی باید بیش از ۵۴ سانتیمتر باشد.

وی با بیان اینکه اواسط دی ماه سال گذشته ارتفاع برف در شهر چلگرد صفر بود افزود: در سال ۹۴ در همین تاریخ، بیش از ۱۳۰ سانتیمتر برف در این منطقه بر روی زمین وجود داشت.

پارسا ادامه داد: مقدار برف موجود در پیست‌های اسکی بارده و شیخ شبان بسیار اندک است و هیچگونه فعالیتی ندارند.

وی گفت: بارش در استان چهارمحال و بختیاری هم نسبت به مدت مشابه سال گذشته و هم نسبت به میانگین بلند مدت، با کاهش ۷۷ درصدی مواجه است.

پیست اسکی چلگرد دارای ۸۱۰ متر طول، ۲۲ درصد شیب و ۳ دستگاه بالابر، پیست اسکی بارده دارای ۴۰۰ متر طول، ۳۰ درصد شیب و یک دستگاه بالابر و پیست اسکی شیخ شبان دارای ۴۰۰ متر طول، ۱۷ درصد شیب و یک دستگاه بالابر و امکانات آموزشی می‌باشد.

انتهای پیام/ف

تعطیلی پیست‌های چهارمحال و بختیاری به علت نبود برف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار