افزایش ۸۲ درصدی کشفیات مواد مخدر در کردستان

رییس پلیس مبارزه با مواد مخدرنیروی انتظامی کردستان از افزایش ۸۲ درصدی کشفیات مواد مخدر در ۹ ماهه امسال نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته دراین استان خبرداد.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،عباس نظری در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کردستان که در سالن شهدای گمنام استانداری تشکیل شد، گفت: در ۹ ماهه امسال در بحث کشفیات نسبت به مدت مشابه آن درسال گذشته ۸۲ درصد افزایش کشفیات داشته ایم.

وی افزود: علاوه بر ماموریت های داخل استانی، در استان های قم، لرستان، همدان  واصفهان هم با هماهنگی دستگاه قضا ماموریت هایی را انجام داده ایم.

وی از متلاشی شدن ۱۵ باند در ۹ ماهه امسال دراستان خبرداد و بیان کرد: ۹۸ قاچاقچی عمده و ۹۰۰ نفر توزیع کننده و خرده فروش هم دراین رابطه دستگیر شدند.

رییس پلیس مبارزه با مواد مخدرنیروی انتظامی کردستان یکی از مشکلات نیروی انتظامی دراستان را مربوط به وجود معتادین متجاهر خواند و گفت: ظرف ۲۴ ساعت می توانیم تمامی معتادین متجاهر دراستان را جمع آوری کنیم ولی متاسفانه مکانی برای تحویل این افراد وجود ندارد.

نظری اضافه کرد: ۳۵۰ تا ۴۰۰ معتاد متجاهر درکل استان وجود دارد که از این تعداد ۲۰۰ تا ۲۵۰ نفر آنها در سنندج هستند و مراکز تبصره ۱۶ استان ظرفیت نگهداری از این تعداد را ندارد.

وی اظهارداشت: چهار نفر از معتادین متجاهر در سنندج وجود دارد که وضعیت جسمی مناسبی ندارند و تاکنون نتوانسته ایم این افراد را در جایی قرنطینه کنیم. رییس جهاد دانشگاهی استان کردستان هم در این جلسه اظهارداشت: طرحی با عنوان خانواده سالم در جهاد دانشگاهی استان تهیه شده و در اختیار شورایی هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان قرار داده ایم.

چیا سهراب نژاد ادامه داد: فرصت خوبی است در کنار آموزش های پیش از ازدواج و طلاق طرح مذکور که در استان خراسان شمالی هم اجرا شده و نتیجه بخش هم بوده، هم در استان ما به اجرا در آید.

وی با اشاره به اینکه جهاد دانشگاهی مسائل را از دید فرهنگی و به طور علمی بررسی و پیگیری می کند، بیان کرد: در طول سال چندین سمینار و همایش را برگزار می کنیم و در اسفند ماه امسال هم سمینار علمی در بحث اثرات مواد مخدر به جامعه هدف آن هم زنان است در سنندج برگزار می شود.

وی اضافه کرد: در این سمینار اثرات مواد مخدر در دوران بارداری و شیردهی در زنان معتاد مورد بررسی قرار می گیرد.

انتهای پیام/م

۳۵۰ تا ۴۰۰ معتاد متجاهر درکل استان کردستان وجود دارد

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.