دستورالعمل‌ها نباید مانع اشتغال شود

فرماندار شهرستان دهاقان گفت:نباید درگیر دستورالعمل‌های دست و پاگیر باشیم و باید ایرادات را منعکس کنیم تا بررسی ورفع شوند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،علی‌اصغر قاسمیان دیشب در جلسه کارگروه اشتغال که با حضور مسؤولان شهرستانی برگزار شد، اشتغال‌زایی را در اولویت دانست و اظهار کرد:  در راستای اشتغال‌زایی همه باید تمام تلاش خود را داشته باشند و از هیچ کوششی فروگذار نکنند.

وی با بیان اینکه دستورالعمل‌ها نباید مانع اشتغال شود، افزود: نباید درگیر دستورالعمل‌های دست و پاگیر باشیم و باید ایرادات را منعکس کنیم تا بررسی رفع شوند.

فرماندار شهرستان دهاقان اذعان کرد: دغدغه اصلی دولت، نظام و مردم اشتغال بوده و در عین حال مسائل معیشتی مردم برای دولت مهم است و باید به آن پرداخته شود.

 وی عنوان کرد: دولت زمینه‌هایی را برای توسعه اشتغال و ایجاد اشتغال جدید در نظر گرفته و تسهیلاتی را به آن اختصاص داده است.

قاسمیان اجرای درست این دستورالعمل‌ها را وظیفه مسئولان دانست و گفت: همه ما باید متوجه باشیم که دولت زمینه‌هایی را برای ارائه تسهیلات ایجاد کرده اما اجرای درست این دستورالعمل‌ها وظیفه ما تلقی می‌شود تا راهکارها و راهنمایی‌های درستی را به مردم ارائه دهیم.

وی با بیان اینکه طرح‌های حساب شده‌تری باید ارائه شود، تصریح کرد: دستگاه‌های اجرایی در کمیته‌های تخصصی اشتغال حضور داشته باشند و با ارائه تسهیلات فراگیر و ایجاد اشتغال پایدار و استفاده از صندوق توسعه ملی طرح‌های حساب شده‌تری ارائه شود.

فرماندار شهرستان دهاقان عنوان کرد: بخشدار با توجه به ظرفیت‌های شهرستان و با توجه به سابقه موجود، به مدیریت و سمت و سوی بهتر و جهت‌دارتر شدن کمیته‌ها بپردازد تا به صورت تخصصی برگزار شود.

وی با بیان اینکه سند توسعه از دوباره کاری جلوگیری می‌کند، اعلام کرد: سند توسعه چراغ راه و افقی برای ما است که وضعیت موجود را نشان می‌دهد، همچنین سند توسعه شهرستان تبیین شده که می‌گوید باید به چه سمتی حرکت کنیم و از دوباره کاری خودداری می‌کند.

قاسمیان خاطرنشان کرد: کارگروه‌های تخصصی سند توسعه شروع شده و در راستای ظرفیت‌های اعتباری که در برنامه ششم توسعه برنامه‌ریزی شده و هم در تسهیلاتی که ابلاغ می‌شود در سند توسعه شهرستان باید لحاظ شود.

وی تصریح کرد: سند توسعه نشان می‌دهد که جلب سرمایه‌گذار و اعتبارات باید به چه صورت باشد و با توجه به این مقدمات و زمینه‌ها باید هماهنگی وجود داشته باشد و اعتبارات هم جهت‌دار باشند تا رشدی متناسب با امکانات داشته باشیم.

فرماندار شهرستان دهاقان وظیفه مسؤولان را القا امید در جامعه دانست و گفت: اقدامات ما باید القا کننده امید به مردم باشد تا بدانند که مسؤولان برنامه دارند و امید از طریق مسؤولان به جامعه منتقل شود، برخی مدیران رفتار، گفتار و عملکردی القا کننده یأس دارند و با ارباب‌رجوع و سرمایه‌گذار  بد رفتار می‌کنند.

وی با بیان اینکه همه تلاش‌های مسؤولان به دست مدیر بد سلیقه پنبه می‌شود، عنوان کرد: همه تلاش‌های مسؤولان به دست مدیر بد سلیقه پنبه می‌شود در حالی که با درست حمایت کردن زمینه‌های فراهم شده به سمت رونق اقتصادی، جذب سرمایه‌گذار محقق می‌شود.

قاسمیان مسؤولان را خدمت‌گذار دانست و اعلام کرد: بنابراین رفتارهای مسؤولان باید القا کننده امید و نشاط به مردم باشد که به معنی واقعی تکریم ارباب رجوع و حمایت از سرمایه است چرا که شأن خدمت‌گذاری و نوکری مردم را داریم و ارباب رجوع آقا است.

وی اظهار کرد: تجربه نشان داده تکریم و گوش دادن به ارباب رجوع و در حد توان پیگیر و پاسخگو بودن مهم بوده و اگر باور کنیم زمینه‌های نارضایتی رفع می‌شود.

فرماندار شهرستان دهاقان عنوان کرد: پرونده متقاضیان بررسی و تشکیل شده و ظرفیت‌های موجود در زمینه انرژی نو، طرح‌های نو در کشاورزی و دام مطرح شوند و در این راستا از کمیته تخصصی با محوریت شورا و دستگاه‌ها دعوت به عمل آید تا مطالعه و بررسی شوند همچنین از تجربیات شهرستان‌ها و کشورهای دیگر استفاده شود.

 همچنین در ادامه علی ذوالفقاری رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان دهاقان  با حضور در این جلسه اظهار کرد: کمیته فنی هر 15 روز با حضور بخشدار دهاقان برگزار شود و به موضوعات به صورت جهت‌دار و تخصصی نگاه شود.

وی افزود: بر اساس تاکید فرماندار شهرستان مقرر شد تکریم ارباب رجوع و ایجاد نشاط و اطمینان در مردم پدیدار شود.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان دهاقان عنوان کرد: پرونده متقاضیان وام اشتغال تشکیل و به استان ارسال می‌شود.

عبدالحمید عناقه عضو شورای اسلامی شهر دهاقان نیز با حضور در این جلسه با اشاره به تسهیلات روستایی، اظهار کرد: روستای محمودآباد دهاقان به سبب نزدیکی به شهرک صنعتی دهاقان می‌تواند از تسهیلات اشتغال روستایی بهره‌مند شوند.

وی افزود: در شهرستان ظرفیت‌هایی داریم که باید شناسایی شده و باید کارگروهی تشکیل شود تا به شناسایی ان‌ها بپردازد.

عضو شورای اسلامی شهر دهاقان عنوان کرد: زمینه‌های خوبی در راستای فناوری اطلاعات و انرژی نو برای سرمایه‌گذاری داریم که این ظرفیت‌های موجود باید شناخته شود.

سعید طبیبیان رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دهاقان نیز با حضور در این جلسه اظهار کرد: ما صنایع دستی شاخصی در شهرستان نداریم و در بحث مشاغل پشتیبان مشکل داریم.

وی افزود: در بحث وام‌های مشاغل خانگی تسهیلات فراگیر چند متقاضی داریم که رسته‌هایشان را در بر نمی‌گیرد که باید با استان صحبت شود تا به رسته‌های موجود اضافه شود.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دهاقان با بیان اینکه وام‌های اشتغال باید سبب اشتغال پایدار شود، اعلام کرد: وام باید به افرادی پرداخت شود که  اشتغال پایدار ایجاد کند و برای خرید چیزهایی مثل ماشین استفاده نکند و با بیان دلایلی از اشتغال‌زایی کنار نروند.

وی در پایان اذعان کرد: در پرداخت وام‌ها نباید به دنبال ارائه آمار باشیم و هدف واقعا اشتغال‌زایی باشد و کارخانه‌های اقدام به توسعه باید کار خود کنند.

 

انتهای پیام/م

 

جلسه کارگروه اشتغال شهرستان دهاقان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار