رئیس سابق ستاد انتخاباتی ترامپ از مولر و وزارت دادگستری آمریکا شکایت می‌کند

رئیس سابق ستاد انتخاباتی دونالد ترامپ اعلام کرده است از بازرس ویژه تحقیقات درباره تبانی ترامپ و روسیه شکایت خواهد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از اسپوتنیک، پال منافورت که از ماه مارس تا اوت 2016 ریاست ستاد انتخاباتی دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا را بر عهده داشت، در صدد شکایت از وزارت دادگستری این کشور و رابرت مولر، مسئول ویژه تحقیقات درباره احتمال دخالت روسیه در انتخابات آمریکاست.

منافورت همراه با شریک کاری‌اش، رابرت گیتس، در ماه اکتبر بازداشت و به پولشویی و اقدام به عنوان عامل خارجی در هنگام لابی‌گری برای ویکتور یانوکویچ، رئیس جمهور سابق اوکراین متهم شده است.

منافورت ادعا کرده است دستگیر شدن وی از جانب مولر، در حیطه تحقیقاتی و اجرایی او نبوده است و وی تنها ماموریت دارد درباره ارتباط احتمالی میان ستاد انتخاباتی ترامپ و روسیه تحقیق کند. وی ادعا می‌کند با اینکه برخی از اقداماتش به عنوان رئیس ستاد انتخاباتی ترامپ، مانند شرکت در یک ملاقات طولانی مدت با ناتالیا وسلنیتسکایا، لابی‌گر روس، در این تحقیق بررسی شده، هیچکدام از جرائمی که منافورت به انجام آن‌ها متهم شده است به فعالیت وی در ستاد انتخاباتی ترامپ ارتباطی ندارد.

در اسناد دادگاه آمده است: «روند تحقیقاتی آقای مولر در بخش‌های ابتدایی از تمرکز بر ادعای ارتباط میان دولت روسیه و ستاد انتخاباتی رئیس جمهور ترامپ منحرف و به سوی آقای منافورت معطوف شده است. تحقیق درباره آقای منافورت به طور کامل از حیطه اجرایی آقای مولر خارج شده است.»

بر اساس این سند، تحقیقات بازرس ویژه باید به تضاد منافع در وزارت دادگستری و یا شاخه اجرایی، مانند اخراج جیمز کومی، رئیس سابق پلیس فدرال آمریکا به دست رئیس جمهور آمریکا، محدود شود.

در این سند همچنین آمده است: «در عوض این تحقیقات بر معاملات بی ربط و مربوط به گذشته، از جمله مشاوره‌های سیاسی آقای منافورت تمرکز کرده است.»

مولر که از سال 2001 تا 2013 رئیس پلیس فدرال آمریکا بود، در ماه مه سال 2017 به عنوان مشاور ویژه وزارت دادگستری آمریکا انتخاب شد. وی علاوه بر منافورت و گیتس، دو متحد دیگر ترامپ (جرج پاپادوپولوس، مشاور سیاست خارجی، و مایکل فلین، مشاور امنیت داخلی سابق رئیس جمهور) را به شهادت دروغ به پلیس فدرال آمریکا متهم کرد. با این‌ حال، هیچ کدام از این اتهامات به طور مستقیم با ادعای تبانی میان ستاد انتخاباتی ترامپ و نمایندگان روس مرتبط نبوده است.

انتهای پیام/

 

شکایت رئیس سابق ستاد انتخاباتی ترامپ از وزارت دادگستری آمریکا

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار