نجفی در دیدار با اقلیت های دینی خبر داد

خدمات یکسان شهرداری به مسلمانان و اقلیت های دینی

شهردار تهران در دیدار با اقلیت های دینی گفت: شهرداری تهران برخورد وظیفه می‌دانند خدماتی را که به شهروندان مسلمان ارائه می دهد به شهروندان مسیحی ها ارائه دهد.

امیدواریم زندگی مادی و معنوی در تهران به اوج خود برسدبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان نشست محمد علی نجفی شهردار تهران با رهبران ادیان توحیدی و جمعی از چهره‌های برجسته اقلیت‌های دینی امشب در باغ کتاب تهران به مناسبت آغاز سال نو میلادی  برگزار شد.

شهردار تهران با تبریک ولادت حضرت عیسی مسیح علیه السلام و آغاز سال نو میلادی گفت: پیام حضرت مسیح صلح و دوستی و کلامش سلام بود که مردگان را احیا و خفتگان را بیدار می کرد.

وی با بیان اینکه سه نقطه مشترک در میان ادیان توحیدی ایران وجود دارد اظهار کرد: اولین نقطه مشترک این است که همه ما ایرانی هستیم و ایرانی بودن افتخار ماست،  و ما به خاطر فرهنگ قوی و تاریخ درخشانی که داریم سالیان سال در کنار هم به طور مسالمت آمیز  زندگی کرده ایم.

نجفی تصریح کرد: همه ما ایرانی هستیم و در ایرانی  بودن  مسلمان شیعه و سنی ، مسیحی، ارمنی کلیمی و آشوری فرقی ندارند.

شهردار تهران با تاکید بر اینکه همه ما به ملتی تعلق داریم که دلمان برای این کشور  می‌تپد ، اظهار کرد: تفکیک ارمنی آشوری کلیمی و مسلمان در تاریخ ایران جایی ندارد.

نجفی با بیان اینکه فرهنگ ایران فرهنگ صلح،  دوستی، مهربانی، مدارا و زندگی بر اساس شادی و نشاط است گفت: این موارد با فرهنگ مسیحیت ممزوج شده است و ما در ارتباط با داستانهای اساطیری شاهنامه می‌بینیم پیش از آن که صحبت از پهلوانی و جنگ باشد صحبت است دوستی و مهربانی است.

وی تبعیت از دین آسمانی و یکتاپرستی را و چه دوم مشترک بین مسلمانان و مسیحیان برشمرد و تاکید کرد: همه ما به یک خدای واحد اعتقاد داریم و در بعضی از اصول دینی هم اشتراک داریم.

شهردار تهران با بیان اینکه ادیان آسمانی آمده اند تا انسان را از جهت نجات دهند بیان کرد: ادیان الهی می خواهند بی عدالتی را از جامعه بردارند و ما خوشحالیم که به ادیان الهی اعتقاد داریم.

وی در خصوص وجه مشترک سوم گفت: همه ما شهروندان تهران هستیم و تهران را دوست داریم و آرزوی ما روشن تهران است.

شهردار تهران  با ابراز امیدواری از اینکه زندگی معنوی و مادی در تهران به اوج خود برسد،  ار کرد: شهرداری تهران وظیفه خود می‌دانند خدماتی را که به شهروندان مسلمان ارائه می‌دهد به شهروندان مسیحی هم ارائه دهند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ما در مدیریت شهری امیدواریم همشهریان مسیحی برای توسعه شهر تهران ما را کمک کنند.

انتهای پیام/

 

نشست محمد علی نجفی شهردار تهران با رهبران ادیان توحیدی و جمعی از چهره‌های برجسته اقلیت‌های دینی

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار