مردم انزجار خود را از عملکرد آشوب گران نشان دادند

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت : مردم در محکومیت آشوب طلبی به صحنه آمدند تا اعلام کنند با وجود نارضایتی های موجود اجازه نمی دهند که دشمنان از این گلایه ها سو استفاده کنند.

حمید رضا فولادگر در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، با بیان این مطلب گفت : تجمعاتی چند روز اخیر با هدف رفع مشکل معیشتی مردم ، رفع اشتغال ، مشکلات اقتصادی و مشکل بازنشستگان  شکل گرفت و در ابتدا مسیر  قانونی و ساختار طبیعی داشت.

 وی ادامه داد:  متاسفانه  بعد از مدتی ساختار شکنی و هنجار شکنی در این تجمعات دیده شد به طوریکه به اموال عمومی و حتی شهادت تعدادی از عزیزان منجر شد و خسارت زیادی به بار آورد که نشان از ورود بیگانگان و دشمنان بود که سعی در اخلال نظم عممومی جامعه داشتند و این اعتراضات تا جایی ادامه یافت که شعار های ساختار شکنانه داده شد.   

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی  گفت : مردم با دیدن صحنه هایی همانند به آتش کشیدن پرچم جمهوری اسلامی تصمیم گرفتند تا به صحنه بیایند تا علاقه خود را به ایران پرچم و رهبری نشان دهند و اعلام کنند با وجود نارضایتی های موجود اجازه نمی دهند که دشمنان از این گلایه ها سو استفاده کنند.  

فولادگر  با بیان اینکه در قانون اساسی آمده است که احزاب باید از طریق وزارت کشور در خواست مجوز اعلام کنند  افزود: در گذشته شاهد تجمع های انجمن های صنفی و احزاب بوده ایم و که در بعضی مواقع نتیجه بخش هم بوده است .

وی با بیان اینکه یکی از این تجمعات اعتراضی بازنشستگان صنایع فولاد بوده اند که در مشاغل سخت فعالیت می کردند افزود:  این افراد به سنی رسیدند که با حقوق بازنشستگی زندگی خود را تامین می کنند،  تابستان امسال تاخیر در پرداخت حقوق این قشر زحمت کش بوجود آمد و خوشبختانه با رایزنی های انجام شده حقوق آبان و آذر این عزیزان پرداخت شد و امیدواریم تا پایان دی نیز پرداخت شود .

نماینده مردم اصفهان در مجلس  ادامه داد: در بودجه سال 97 نیز پرداخت حقوق بازنشتگان و عیدی آنان پیش بینی شده  اما در صندوق بازنشستگان باید اصلاحاتی انجام  تا بصورت دائمی این مشکل حل شود.

وی ادامه داد: دولت به صندوق ذخیره بازنشستگان فولاد بدهکار است و  تا زمانی که این صندوق خود کفا نشود  این مشکل پا برجاست.

رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی  راه حل این موضوع را رونق کسب و کار در جامعه  دانست و گفت : علاوه بر این موضوع رفع تبعیض نیز باید در جامعه انجام شود تا مردم قدرت خرید داشته باشند وبتوانند زندگی عادی خود  را ادامه دهند.

وی در پاسخ به  سوال خبرنگار باشگاه خبرنگاران مبنی بر احتمال تجمع کشاورزان شرق اصفهان اظهار داشت : کشاورزان شرق اصفهان با وجود همه مشکلات مردمان بسیار بصیری هستند که با درک شرایط موجود  تجمعی غیر قانونی شکل ندادند .

فولادگر با بیان اینکه در سال های گذشته کشاورزان غرب و شرق به طور کامل نتوانستند محصولات خود را به زیر کشت ببرند افزود: امسال ذخیره پشت سد به حداقل میزان خودش رسیده و در هفتاد سال گذشته کمترین بارش را در استان شاهد بودیم و علت آن ، خشکسالی ، رعایت نکردن سهم آبه و حق آبه ، صرفه جویی نکردن و برداشت های غیر مجاز است.

وی افزود: یکی از تمهیدات ما در مجلس و دولت  ایجاد اشتغال برای فرزندان کشاورزان است زیرا که  سن کاری کشاورزان  به اتمام رسیده و باید فرزندان آنها که در حال حاضر به دلیل خشکسالی قادر به کشاورزی نیستند در بخش صنایع تبدیلی و حمل و نقلی مشغول کار شوند. 

 

انتهای پیام/م

 

صحبتهای نماینده اصفهان درخصوص هنجارشکنی های اخیر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.