افزایش واحدهای گلخانه ای آذربایجان غربی از 80 به 105 واحد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی از فعالیت 105 واحد گلخانه ای در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، اسمعیل کریم زاده افزود: تعداد واحد های گلخانه استان از 80 واحد به 105 واحد افزایش یافته است که از این تعداد 72 واحد به صورت خاکی و 33مورد به صورت هیدورپونیک فعالیت می کنند.

کریم زاده در خصوص مساحت کلی واحدهای گلخانه ای استان تصریح کرد: مساحت واحدهای گلخانه ای آذربایجان غربی از 19 هزار هکتار به بیش از 32 هکتار افزایش یافته است.

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی با اشاره به اینکه یکی از مهمترین مولفه های توسعه کشاورزی نوین حرکت به سمت توسعه و ترویج کشت های گلخانه ای است اظهار کرد: در راستای افزایش بهره وری آب و افزایش درآمد بهره برداران ،ایجاد اشتغال و کاهش بروکراسی اداری با تصمیمات اتخاذ شده در سازمان کشاورزی استان با همکاری بانک کشاورزی و سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی روند اخذ مجوز احداث گلخانه ها تسهیل یافته است.

 

وی با اشاره به تولیدات مهم گلخانه‌های آذربایجان غربی تصریح کرد: سالانه در حدود 4 هزار و 600 تن انواع سبزی و صیفی جات ، 83تن توت فرنگی، 28 هزار گل بریده رز، دو میلیون گلدان گل و گیاه آپارتمانی، یک میلیون و 200 هزار بوته نشا گیاهان دارویی و یک میلیون و 230هزار اصله نهال پایه های رویشی در استان تولید می شود.

انتهای پیام/ع

فعالیت 105 واحد گلخانه‌ای در آذربایجان غربی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.