محقق شدن 20درصد از اعتبارات احیای دریاچه ارومیه

معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی گفت : تنها 20 درصد از اعتبارت مصوب شده برای احیای دریاچه ارومیه تاکنون محقق شده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی با گلایه از کندی روند تخصیص اعتبارات مورد نیاز طرح های ستاد احیای دریاچه ارومیه گفت: به دلیل مشکلات دولت در تامین منابع اعتباری مورد نیاز طرح های ستاد احیای دریاچه ارومیه تنها ۲۰ درصد از اعتبارات محقق شده است.

تقی کهوریان در جلسه بررسی روند اجرای پروژه های مصوب دستگاههای اجرایی استان گفت : برای تحقق این هدف برنامه های متعددی از جمله فرهنگ سازی، آموزش و جلب مشارکت های کشاورزان استان در دستور کار قرار دارد که تاکنون بخشی از این اهداف محقق شده است.

معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی گفت: کاهش ۴۰ درصدی مصرف آب در بخش کشاورزی از مهمترین برنامه های دردست اجرا برای احیای دریاچه ارومیه است و به این منظور ۱۴۰۰ هکتار از اراضی دشت های ارس به آبیاری تحت فشار تجهیز میشود.

وی با بیان اینکه بر اساس ارزیابی های صورت گرفته سه عامل تغییرات اقلیمی، تدابیر مدیریتی و نیز مشکلات اقتصادی نقش مهمی در بحران دریاچه ارومیه دارند افزود: باید با اجرای طرح های نوین آبیاری ، مدیریت منابع آبی و فرهنگ سازی در خصوص صرفه جویی در بخش آب و تخصیص اعتبارات به موقع طرح ها زمینه احیای دریاچه ارومیه را فراهم کرد.

انتهای پیام/ع

مصرف آب در بخش کشاورزی آذربایجان غربی ۴۰ درصد کاهش می یابد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.