ضرورت نهادینه شدن علم و فن آوری

نماینده ولی فقیه در گیلان گفت: علم و فن آوری باید در راستای حمایت از تولید و اشتغال نهادینه شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت؛ آیت الله زین العابدین قربانی، نماینده ولی فقیه در گیلان امروز در دیدار معاون هماهنگی و اجرایی ستاد تدوین نقشه جامع علمی کشور و عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: در حال حاضر مهمترین اولویت کشور، تقویت اقتصاد در بستر رونق تولید و اشتغال است و این مهم باید با تکیه بر علم و فن آوری های نوین تحقق یابد.

وی اقدام شورای عالی انقلاب فرهنگی مبنی بر تهیه و تدوین سند نقشه جامع علمی کشور را قابل تامل دانست و گفت: گیلان قطب کشاورزی است و در این سند جامع باید تمامی راهکارهای نوین علمی برای تقویت اشتغال و بهره وری در حوزه های متنوع کشاورزی استان لحاظ شود.

امام جمعه رشت بر ضرورت توجه جدی به معضلات فعالان بخش کشاورزی گیلان تاکید و تصریح کرد: امنیت غذایی جامعه مرهون پویایی و رونق بخش کشاورزی است و تحقق این مهم نیازمند رسیدگی به مطالبات و انتظارات بحق کشاورزان است.

حمید امیدوار، معاون هماهنگی و اجرایی ستاد تدوین نقشه جامع علمی کشور نیز در این دیدار گزارشی از روند تهیه و تدوین این سند جامع در شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه کرد و گفت: در روند تهیه و تدوین نقشه جامع علمی کشور، ظرفیت های علمی و فن آوری استان ها جایگاه ویژه ای دارد و از این پس تمامی فعالیت ها در حوزه علم و فن آوری بر اساس الگوهای مطروحه در این سند انجام می شود.

 

انتهای پیام/ع

 

تأکید آیت الله قربانی بر نهادینه شدن علم و فن آوری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.