دبیر جشنواره ادبی گرامیداشت چهل‌سالگی انقلاب اسلامی:

همکاری همه نهادهای فرهنگی را می‌طلبیم/ مهلت ارسال آثار تا پایان خرداد 97

رضا اسماعیلی بر لزوم همکاری نهادهای فرهنگی در برگزاری جشنواره ادبی چهل‌سالگی انقلاب اسلامی تاکید کرد.

رضا اسماعیلی شاعر و دبیر جشنواره ادبی چهل‌سالگی انقلاب اسلامی، در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص این جشنواره گفت: فراخوان جشنواره ادبی چهل سالگی انقلاب اسلامی منتشر  و روند ارسال اثر به جشنواره آغاز شده است. با نهادهای فرهنگی مختلف از جمله حوزه هنری، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران جلساتی داشته باشیم تا مشارکت این نهادها را برای برگزاری  برنامه‌های مرتبط با جشن چهل سالگی انقلاب اسلامی جلب کنیم و بتوانیم برنامه های باشکوه تری را  به این مناسبت برگزار کنیم.

وی افزود: برنامه‌های متنوع و متعددی به مناسبت چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی ایران در انجمن قلم برنامه‌ریزی شده است.لازمه برگزاری این برنامه‌ها، مشارکت نهادهای فرهنگی است. هم اکنون با نهادهای مختلف  برای جلب مشارکت آنها در برگزاری برنامه‌های چهل سالگی انقلاب اسلامی نامه نگاری کرده ایم. در این نامه‌ها دغدغه‌هایمان را درباره برگزاری برنامه‌هایی به مناسبت چهل سالگی انقلاب اسلامی، بازگو کردیم. به مشارکت مالی و معنوی نهادهای فرهنگی در این خصوص نیاز داریم تا شاهد اتفاقات خوبی برای چهل سالگی انقلاب اسلامی باشیم و بتوانیم آرمان های بلند انقلاب اسلامی و خواسته های مردم را در زمینه عدالت خواهی، مردم سالاری، مظلوم نوازی و ظالم ستیزی در قالب آثار ادبی متجلی کنیم.

دبیر جشنواره ادبی چهل سالگی انقلاب اسلامی، با اشاره به مشارکت حوزه هنری انقلاب اسلامی با انجمن قلم در برگزاری برنامه‌های این جشنواره بیان کرد: حوزه هنری از برگزاری برنامه‌هایی در زمینه چهل سالگی انقلاب اسلامی استقبال کرد. این نهاد فرهنگی ظاهراً از یکی دو سال پیش حرکتی را در این زمینه آغاز کرده است. قرار است در سه، چهار روز آینده جلسه ای با حوزه هنری داشته باشیم. وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با ملاقاتمان با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی موافقت کرده است. این جلسه ها سبب هم اندیشی شود و ما همه طیف های ادبی وابسته به انقلاب اسلامی را برای همکاری دعوت می‌کنیم. با توجه به اینکه  مهلت ارسال اثر به جشنواره چهل سالگی انقلاب اسلامی پایان خرداد ماه است، پیش بینی می کنیم از دو ماه آینده سیل ارسال آثار تولیدی به جشنواره آغاز شود. تاکنون آثار معدودی به دبیرخانه جشنواره رسیده است.

 

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.