قیمت تخم‌مرغ در خراسان رضوی کاهش یافت

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی و بین الملل استانداری خراسان رضوی گفت: در بازارخراسان رضوی کمبود تخم مرغ وجود ندارد و تولید و ذخیره آن در استان مازاد بر مصرف است.

قیمت تخم‌مرغ در خراسان رضوی کاهش یافتبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ علی رسولیان در گفت‌وگو با خبرنگاران افزود: دولت واردات مناسبی از این کالا انجام داده است که در صورت نیاز وارد بازار می‌شود، اما هم‌اکنون تولید خراسان رضوی بیش از مصرف است.

 
وی گفت: از هفته قبل اتحادیه مرغداران تخم‌گذار استان با هماهنگی در این زمینه میزانی از تخم‌مرغ را با نرخ مصوب در بازار عرضه کرد، اما با ورود ستاد تنظیم بازار به‌صورت جدی در این زمینه، هر کیلو تخم‌مرغ با نرخ مصوب ۵ هزارو ۸۰۰ تومان از طریق ۱۵ واحد سیار در مشهد و نیز شرکت‌های تعاونی مصرف و کارمندی عرضه شد.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی افزود: افزایش قیمت تخم‌مرغ در هفته‌های اخیر به علت وقوع آنفلوانزای مرغی بود که در این زمینه در خراسان رضوی مشکل جدی و خسارت چندانی نداشت، اما به علت پوشش کسری ناشی از تلفات فراگیر این بیماری در بیش از نیمی از استان‌های کشور به‌ویژه در تهران، شاهد رشد بیش‌از حد قیمت‌ها بودیم.

رسولیان گفت: به‌طور متوسط روزانه بیش از ۳۰۰ تن تخم‌مرغ درخراسان رضوی تولید می‌شود که بیشتر از نیاز مصرفی است، اما در مدت کمبود تخم مرغ روزانه حدود ۲۰۰ تن از تولید استان خارج می‌شد.

وی افزود: در زمان کمبود تخم مرغ کنترل و نظارت جدی بر بازار و بازرسی از واحد‌ها عمده و تولیدی برای جلوگیری از احتکار این محصول هم با شدت بیشتری انجام شد.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: بر اساس آمار‌ها مصرف روزانه تخم مرغ در خراسان رضوی ۱۹۰ تن است که ۱۰۰ تن از این میزان در مشهد مصرف می‌شود.
 
انتهای پیام//ف.ج
 

کاهش قیمت تخم‌مرغ در خراسان رضوی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۱ ۱۵ دی ۱۳۹۶
امروز هرجا رفتم ن7 تومن کمتر نبود بگید از کجا بگیرم