افزودن 13 رشته جدید در دانشگاه صنعتی کرمانشاه

رییس دانشگاه صنعتی کرمانشاه گفت:درصدد هستیم پنج رشته جدید در مقطع کارشناسی، پنج رشته در مقطع ارشد و سه رشته جدید در مقطع دکترا تا سال 1400 به دانشگاه اضافه کنیم.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛علی اکبر اختری  رییس دانشگاه صنعتی کرمانشاه از پیشرفت فیزیکی مرحله چهارم ساختمان جدید دانشگاه صنعتی کرمانشاه خبر داد  و گفت: این پروژه قرار بود در اردیبهشت امسال به بهره برداری برسد که با مشکلات اعتباری مواجه شد و با وجود پیشرفت 95 درصدی به دلیل کمبود نقدینگی پیمانکار و تخصیص نیافتن اعتبار در سالهای 94 تا 96 سیستم هوارسانه ای آن هنوز کامل نشده است.

وی افزود: این مرحله به میزان هفت هزار متر مربع مساحت دارد و دارای 9 کلاس و 14 آزمایشگاه به همراه سلف سرویس و سالن آمفی تئاتر 300 نفره و تعدادی اتاق اساتید است که سلف سرویس آن به صورت موقت به بهره برداری رسیده است.

به گفته اختری، اعتبار مرحله پنجم بالغ بر 80 میلیارد ریال است و مقرر شده سه سوله چند منظوره به مساحت چهار هزار متر مربع در این مرحله ساخته شود که مقرر است عملیات یک سوله آن امسال آغاز شود که 15 میلیارد ریال برای اسکلت و 15 میلیارد ریال دیگر برای عملیات ابنیه و تاسیسات مکانیکی و برقی است و اکنون قرارداد اسکلت سازه سوله بسته شده است.

اختری با بیان اینکه مرحله پنجم این ساختمان در 2 هفته آینده کلنگ زنی می شود، اظهار داشت: این مرحله سوله ای یک هزار و 300 متری است که برای کارگاه های سنگین، برق قدرت و کارگاه مکانیک و رشته عمران کاربرد دارد.

رییس دانشگاه صنعتی کرمانشاه گفت: این در حالیست که در این چشم انداز تنها 309 دانشجو به دانشگاه اضافه خواهد شد چرا که به دنبال تنوع بخشی در رشته ها که مورد نیاز است، هستیم به عنوان مثال رشته راه آهن ماشین های ریلی و رشته حمل و نقل ریلی و صنایع غذایی از رشته های مورد تاسیس در دانشگاه است.

انتهای پیام/ز

ایجاد رشته های جدید در دانشگاه صنعتی کرمانشاه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.