معاون جهاد کشاورزی استان سمنان:

روزانه بیش از 7 تن تخم‌مرغ در استان سمنان توزیع می‌شود

معاون جهاد کشاورزی استان سمنان گفت : باهدف تنظیم بازار تخم‌مرغ بیش از 7 تن از این محصول در استان سمنان توزیع می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، مصطفی شاه‌حسینی معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان در جلسه کارشناسی تنظیم بازار تخم‌مرغ این استان گفت : توزیع این میزان تخم‌مرغ با قیمت مصوب دولتی در سطح استان انجام می‌شود.


وی افزود : اولویت اصلی در راستای تأمین تخم‌مرغ و تنظیم بازار آن استفاده از تولیدات داخلی است و سیاست اصلی وزارت جهاد کشاورزی حمایت از تولید داخلی بوده و واردات جزو راهکار موقت برای تنظیم بازار تخم‌مرغ است.

 

60 درصد تولید تخم‌مرغ استان سمنان مازاد نیاز است

 

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی با بیان اینکه تخم‌مرغ تولیدشده نیاز استان را تأمین می‌کند افزود: 60 درصد تولید تخم‌مرغ استان سمنان مازاد نیاز است.


شاه‌حسینی میزان تولید کلی تخم مرغ در استان سمنان را 70 تن در روز عنوان کرد و گفت: با توجه به اینکه در استان مازاد تولید داریم این میزان تولید اضافه به استان‌های مجاور بویژه استان تهران ارسال می‌شود.


وی با اشاره به افزایش قیمت تخم‌مرغ در روزهای اخیر گفت: در راستای تنظیم بازار تخم‌مرغ و همچنین عرضه مستقیم این محصول به مصرف‌کنندگان توزیع تخم‌مرغ با قیمت مصوب دولتی با کمک سازمان جهاد کشاورزی استان و همچنین اتحادیه مرغ تخم‌گذار در استان در حال انجام است.


معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی به برخی اقدامات انجام‌شده در راستای تنظیم بازار تخم‌مرغ از سوی سازمان جهاد کشاورزی و همچنین برخی دستگاه‌های مربوط اشاره کرد و گفت: غرفه های عرضه مستقیم تخم مرغ در شهرستان سمنان از سوی شهرداری سمنان و اتحادیه تعاون روستائی تامین شده و به سایر شهرستانها غرف مورد نیاز از سوی اتحادیه تعاون روستائی تامین می شود.


شاه حسینی اضافه کرد : توزیع تخم مرغ تا رسیدن تعادل قیمت در بازار و کاهش قیمت ادامه می یابد.


انتهای پیام / ه

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.