حمایت کمیته امداد استان اصفهان از کارآفرینی و مهارت‌آموزی مددجویان

مدیرکل کمیته امداد استان اصفهان در گزارشی از اجرای طرح‌های اشتغال‌زایی و حمایت ازکارآفرینی و مهارت‌آموزی برای نیازمندان و مددجویان در ۹ ماهه امسال خبرداد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حمیدرضا شیران،  با اشاره به همکاری متقابل کمیته امداد و سازمان فنی و حرفه‌ای در خصوص آموزش و مهارت‌آموزی به مددجویان تحت حمایت گفت: توانمندسازی نیروهای تحصیل‌کرده با آموزش و مهارت آموزی  باعث کاهش آمار بیکاران در این قشر نسبت به سایر اقشار جامعه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه فقرزدائی با ایجاد فرصت‌های شغلی و توسعه کسب‌وکار محقق می‌شود، افزود: کمیته امداد به‌منظور افزایش شأن و منزلت خانوار تحت حمایت، کاهش نرخ بیکاری، کمک به اقشار نیازمند و افزایش مناعت طبع افراد، برنامه‌های وسیع و دقیقی برای اشتغال جامعه هدف تحت حمایت و اقشار نیازمند کار و فاقد سرمایه، تدوین کرده است.

به گفته مدیرکل کمیته امداد استان اصفهان ارائه مشاوره تخصصی شغلی به‌منظور شناخت استعدادها و کشف خلاقیت‌های نهفته مددجویان، برگزاری دوره‌های آموزشی فنی و حرفه‌ای، کارآفرینی و ترویجی به‌صورت رایگان برای افراد مستعد باعث ایجاد زمینه مناسب برای حضور مددجویان در فعالیت‌های اقتصادی و ایجاد اشتغال پایدار و درآمدزا می‌شود.

شیران از کاریابی برای ۷۵۸ مددجوی تحت حمایت با بهره‌مندی از بسته‌های تشویقی در ۹ ماهه امسال  خبرداد و افزود: علاوه بر این ،دو هزار و ۵۲۴ طرح ایجادشده در قالب مهارت‌آموزی، شش هزار و ۳۴مورد پایدارسازی مشاغل،۷۰۹ مورد کارآفرینی و همچنین ۵۰۲ مورد حرفه‌آموزی دانش آموزان در راستای اجرای طرح کاریابی و اشتغال افراد از حمایت کمیته امداد استان اصفهان برخوردار شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان اصفهان خاطر نشان کرد: کمیته امداد ایجاد مهارت برای مددجویان تحت حمایت این نهاد را به شکل مستمر پیگیری می‌کند و بر اساس نیازسنجی‌های انجام‌شده پس از آموزش‌های لازم با ارائه تسهیلات، زمینه اشتغال  و کاریابی را  برای مددجویان فراهم  می‌ کند.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.