سرمایه گذاری ۸۵۵ میلیون دلاری خارجی‌ها در فارس

سرمایه گذاران خارجی از آغاز امسال تاکنون ۸۵۵ میلیون دلار در فارس سرمایه گذاری کرده اند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ داوود ایوبی معاون دفتر مدیر کل جذب و حمایت سرمایه گذاری اقتصادی استانداری فارس گفت: بیشترین حجم سرمایه گذاری‌های خارجی مربوط به حوزه احداث نیروگاه‌های خورشیدی و ساخت کارخانه‌هایی است که تجهیزات مربوط به این نیروگاه‌ها را تولید می‌کنند.

وی بیان کرد: این طرح‌ها بین ۱۰ تا ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

ایوبی ادامه داد: سرمایه گذارانی از کشور‌های، آلمان، انگلیس، هندوستان، کره شمالی، سوئد، چین، امارات، کویت، فرانسه، ترکیه، ایتالیا و جمهوری چک در استان فارس  سرمایه گذاری کرده اند.

ایوبی اظهار داشت: تاکنون از بین ۱۶۲ بسته سرمایه گذاری موجود، ۸۳ طرح را با ۱۸ میلیون و ۲۰۰ هزار دلار برآورد سرمایه گذاری انتخاب کرده ایم و در اختیار سازمان سرمایه گذاری و کمک‌های فنی و اقتصادی ایران قرار داده ایم.

وی تصریح کرد: علاوه بر این، حدود ۶۰ بسته سرمایه گذاری دیگر هم برای ارائه به متقاضیان سرمایه گذاری در حال آماده شدن است که به زودی در اختیار آنان قرار می‌گیرد.

ایوبی با بیان اینکه امسال سازمان سرمایه گذاری و کمک‌های فنی و اقتصادی ایران، سهم این استان را در زمینه جذب سرمایه خارجی ۵۵۵ میلیون دلار در این استان پیش بینی کرده است، افزود: جذب سرمایه خارجی تاکنون ۳۰۰ میلیون دلار بیشتر از این پیش بینی بوده است.

معاون دفتر مدیر کل جذب و حمایت سرمایه گذاری اقتصادی استانداری فارس، ضمن تاکید بر لزوم اصلاح و کوتاه سازی فرایند صدور مجوز سرمایه گذاری، گفت: پارسال ۲۷ فرایند اصلی که سرمایه گذاران با آن‌ها بیشترین مشکل را داشتند را پس از شناسایی و بررسی، اصلاح کردیم و دستگاه‌های اجرایی استان موظفند حداکثر دو هفته پاسخ نهایی را به سرمایه گذار بدهند.
انتهای پیام/ر

سرمایه خارجی ها در احداث نیروگاه‌های خورشیدی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.