دعوت آیت‌الله نوری همدانی از عموم مردم برای حضور در راهپیمایی ۱۳ دی‌ماه

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به حوادث اخیر کشور از عموم مردم برای حضور در راهپیمایی چهارشنبه ۱۳دی در قم دعوت کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازقم؛ آیت‌الله حسین نوری همدانی ظهر امروز در دیدار جمعی از پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به سوره مبارکه "صف" اظهار داشت: افرادی که در صف‌بندی حضور دارند و خودشان را آماده جهاد و شهادت کرده‌اند، مورد تکریم پروردگار قرار گرفته‌اند.

وی افزود: خداوند مجاهدانی که در برابر کفار صف‌بندی کرده و مانند سدی محکم ایستاده‌اند، دوست دارد، معامله با خداوند انسان را از هر عذاب دردناکی نجات می‌دهد، نخستین متاع این معامله ایمان به خداوند است، ایمان به معنای پیوند میان دل و خداوند است.

استاد برجسته حوزه علمیه کلاس نخست دین را شناخت و ایمان به خدای متعال دانست و گفت: جهاد با جنگ فرق دارد، جنگ برای سلطنت و آب‌وخاک است اما جهاد برای خداوند است، در راه خدا با مال و جان خود جهاد کنید.

وی تأکید کرد: جهاد افزون بر مورد مغفرت قرار گرفتن، مجاهد را وارد بهشت می‌کند و رستگاری از این بزرگ‌تر و بهتر در عالم نداریم، این بشارتی برای شما کفن پوشان است که لباس جهاد بر تن کرده‌اید.

آیت‌الله نوری همدانی با اشاره به تحولات اخیر در کشور، تصریح کرد: آدم عاقل کسی است که زمان خود را بشناسند و بر اساس آن زمان به وظایف خود عمل و جهاد کند و دوست و دشمن را بشناسد.

وی ادامه داد: ما در زمانی قرار داریم که مردم مؤمن مجاهد و باهمت در انقلاب اسلامی زندگی می‌کنند، امام خمینی(ره) مردمی استعمار زده و استبدادزده را به چنین مردمی تبدیل کردند و آن‌ها را ساختند، در دوران استبداد حتی لباس‌های ما برگرفته از فرهنگ غربی بود و مردم خودباخته بودند.

استاد برجسته حوزه علمیه گفت: جوانانی که به غرب برای تحصیل می‌رفتند، سرسپرده شده و آن‌ها را شست‌و‌شوی مغزی می‌دادند و پس از برگشت هم امور کشور به دست آن‌ها سپرده می‌شد، در آن دوران مردم مثل برده بودند.

وی یادآور شد: امام خمینی(ره) از سال 41 تا 57 مردم را ساختند و با سخنرانی‌ها و بیانیه‌های مختلف ملت را هدایت کردند، ما باید ارکان، ثمرات و برکات انقلاب را بشناسیم و در پایان تهدیدات را شناسایی کرده و مراقب آن‌ها باشیم.

آیت‌الله نوری همدانی با بیان اینکه "دین" نخستین رکن انقلاب اسلامی است، گفت: امام راحل اسلام ناب محمدی را به عرصه آوردند در حالی‌که پیش از آن اسلام را افیون ادیان می‌دانستند.

وی "مردم" را دومین رکن انقلاب دانست و افزود: امام خمینی(ره) به مردم شجاعت و خودباوری دادند و آرمان‌های ایشان بود که مردم را شجاع کرد و سبب شد که در برابر استکبار و دنیا ایستادگی کنند.

استاد برجسته حوزه علمیه سومین رکن انقلاب را "ولایت‌فقیه" عنوان و خاطرنشان کرد: مردم پس از آن‌که بیدار و هوشیار شدند، 8 سال در جنگ تحمیلی جان و خون خود را فدا کردند، در حالی‌که 35 دولت به صدام کمک می‌کرد، اما با این‌وجود این انقلاب تثبیت شد.

وی ادامه داد: امروز هیچ شهر و روستایی از برکت شهدا بی‌بهره نیست، پیام شهدا برای ما این است که ما با خون و جان خود این انقلاب را تثبیت کردیم، در واقع شهدا کاری حسینی کردند و وظیفه امروز ما این است که حرکت زینبی داشته باشیم.

آیت‌الله نوری همدانی با تأکید بر اینکه ما باید باهوش و عقل خود حوادث این چند روز را که 11 کشته داده است، بشکافیم و بررسی کنیم که چرا چنین جریانی به وجود آمده است، تصریح کرد: در قرآن کریم 300 آیه مربوط به عقل، فکر و تدبر وجود دارد و انسان همه‌چیزها را باید بافکر خود بسنجد، مردم چندین سال است که می‌گویند ما مشکلات اقتصادی، گرانی، سختی معیشت و بیکاری داریم و هر سال هم اجناس گران‌تر می‌شود.

وی با انتقاد از کم‌کاری و کم‌توجهی دولت به خواسته‌های مردم در این زمینه گفت: چرا کاری انجام نمی‌شود و فقط در رسانه و روزنامه‌ها می‌گویید که ما تورم را برطرف کردیم و مشکلات را مرتفع کردیم؟ مردم با دیدن این اتفاقات دست به حرکتی زدند تا اعتراض خود را در این زمینه به مسئولان برسانند اما از این پیشامد سوءاستفاده شد و منافقین و سلطنت‌طلبان و فتنه گران قاتی مردم شدند و بر عموم مردم غالب شدند، شعارهایی برخلاف اصول اسلامی دادند و به اماکن عمومی صدمه زدند و مردم را کشتند.

استاد برجسته حوزه علمیه ابراز کرد: ما دشمنان خود را به‌خوبی می‌شناسیم و می‌دانیم که همیشه به دنبال ضربه زدن به انقلاب هستند، برخی در این مقطع خواستند موج‌سواری کنند و به‌دروغ القا کنند که این نظام مخالفان داخلی زیاد دارد.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب هر چه در بیانات خود در مقاطع مختلف به رفع مشکلات معیشتی و اقتصادی تأکید کردند، مسئولان توجه نکردند، به همین دلیل بود که مردم می‌خواستند با این راهپیمایی خواسته‌های به‌حق خود را به گوش مسئولان برسانند.

استاد برجسته حوزه علمیه در ادامه بیان کرد: مردم پول خود را به مؤسسات مالی داده‌اند اما نمی‌توانند این پول را پس بگیرند، در حالی‌که دولت اگر به کسی پول دهد، به خاطر دیرکرد جریمه می‌گیرد و هر چه ما می‌گوییم که این کار حرام است، کسی گوش نمی‌دهد.

وی برای دومین بار در این هفته تأکید کرد: مردم چیزی را به‌حق می‌خواستند و مسئولان توجه نکردند، رهبر انقلاب هم در مشهد مقدس فرمودند که مهم‌ترین مشکلات کشور اقتصادی است و چند ساعت بعد رئیس‌جمهور در رسانه گفت که ما مشکلات را حل می‌کنیم، اما حرکتی انجام نشد.

آیت‌الله نوری همدانی تصریح کرد: باید به درد دل مردم گوش و به مشکلات آن‌ها رسیدگی شود، در این چندروزه می‌گویند که ما مشکلات را برطرف می‌کنیم، چرا از همان ابتدا مشکل مردم را حل نکردید؟ اگر نمی‌توانید، دوباره به مردم وعده ندهید، ما با مردم هستیم و مردم هم با ما هستند، این قیام در ابتدا مردمی و به‌حق بوده اما ادامه آن‌که به آشوب کشیده شد، مردم نبودند.

وی در پایان سخنان خود اظهار داشت: این نظام ما را از استکبار نجات داده است و نباید مشکلات را به گردن نظام بیندازیم، نباید مغلطه‌کاری کرد و مسائل را باید از هم تفکیک کنیم، فردا روز مهمی مثل نهم دی است که همه باید به صحنه بیایند و با این نظام الهی تجدید بیعت کنند، مردم با این نظام حرفی ندارند و خطابشان به مسئولان و بی‌توجهی آن‌ها به مشکلات است.

انتهای پیام/الف

فردا روز بزرگی مثل نهم دی است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار