استاندار بوشهر

موانع صدور مجوز سرمایه‌گذاری در استان بوشهر برداشته شد

استاندار بوشهر با اشاره به فراهم بودن امکانات لازم برای توسعه سرمایه‌گذاری گفت: صدور مجوز در امر سرمایه‌گذازی در استان بوشهر تسریع یافته و دستگاه‌های اجرایی حداکثر تا دو هفته باید نسبت به صدور پاسخ استعلامات اقدام کنند.

موانع صدور مجوز سرمایه‌گذاری در استان بوشهر برداشته شدبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، عبدالکریم گراوند صبح امروز در نشست ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان بوشهر با اشاره به ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری در این استان به پرورش ماهی در قفس پرداخت و اظهار داشت: برای فعالیت در پروژه پرورش ماهی در قفس امکانات زیرساختی و تسهیلات لازم در استان بوشهر فراهم است که در این راستا موانع صدور مجوز باید برداشته شود.

وی با بیان اینکه استان ساحلی بوشهر زمینه مناسبی برای سرمایه‌گذاری در امر پرورش ماهی در قفس دارد افزود: با توجه به وجود زیرساخت‌های لازم برای اجرای این پروژه باید تولید ماهی با روش پرورش در قفس باید فراتر از 4 هزار تن در سال باشد.

استاندار بوشهر با تاکید بر مشارکت بیشتر بانک‌ها در امر عملیاتی شدن پروژه‌های اقتصاد مقاومتی در استان بوشهر خاطر نشان کرد: بانک‌ها باید در این عرصه نقش خود را پررنگ‌تر کنند که در این راستا نیاز به تلاش بیشتر بانک‌ها است.

گراوند با بیان اینکه صدور مجوزهای سرمایه گذاری در استان بوشهر نباید بیش از 2هفته زمان ببرد تاکید کرد: کمترین انتظار مردم از دستگاه‌های اجرایی این است که اضطراب درخواست به دستگاه‌های مربوط برای پاسخ‌گویی به مطالبات نداشته باشند.

وی، با اشاره به فراهم بودن امکانات لازم برای توسعه سرمایه‌گذاری تصریح کرد: صدور مجوز در امر سرمایه‌گذازی در استان بوشهر تسریع یافته و دستگاه‌های اجرایی حداکثر تا دو هفته باید نسبت به صدور پاسخ استعلامات اقدام کنند.

استاندار بوشهر با تاکید بر رفع موانع در پیش‌روی مردم در دستگاه‌های اجرایی بیان کرد: در این حوزه باید پنجره واحد برای تسریع در صدور مجوزهای تولیدی و سرمایه‌گذاری و رفع موانع تولید ایجاد می‌شود.

گراوند، با بیان اینکه برای پاسخ استعلامات از سوی دستگاه‌های اجرایی نیاز به مراجعه هیچ کس نیست تاکید کرد: با توجه به ایجاد امکانات اینترنتی و الکترونیکی در دستگاه‌های اجرایی، پاسخ استعلامات بابد در کمتر از دو هفته از این طریق ارائه شود تا ضمن تسریع در صدور مجوز، سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در کوتاه‌‌ترین زمان عملیاتی شود.

وی با بیان اینکه متقاضیان نباید برای پاسخ استعلام به دستگاه‌های اجرایی مراجعه کند افزود: امروز یکی از مواردی که سبب خسته شدن متقاضیان در دستگاه‌های اجرایی شده، افزایش دستگاه‌های فرعی برای صدور مجوز است که همه دستگاه‌های اجرایی در حوزه خدمات، کشاورزی، صنعت، معدن و دیگر عرصه‌ها مکلف هستند به محض دریافت تقاضای سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان در کمتر از دو هفته از طریق سامانه الکترونیکی پاسخ دهند که هر هفته تعداد متقاضیان و نحوه پاسخ دستگاه‌ها بررسی می‌شود.

استاندار بوشهر با تاکید بر این نکته که مردم برای پاسخ به تقاضای خود نباید در ادارات معطل بمانند گفت: ظرفیت استان بوشهر در حوزه‌های مختلف برای سرمایه‌گذاری معرفی و تدوین شده است که در این راستا حوزه آبزی‌پروری و صنایع وابسته به آن باید مورد توجه قرار بگیرد.

گراوند، به رفع موانع و بازسازی و نوسازی واحدهای تولیدی استان بوشهر پرداخت و تصریح کرد: ستون‌های ثبت نامی، کمیته بررسی، پرداخت تسهیلات با مشارکت بانک‌ها و تشکیل کارگروه‌های رفع موانع تولید در شهرستان‌ها باید مورد توجه قرار بگیرد.

انتهای پیام/پ

برداشته شدن موانع صدور مجوز سرمایه‌گذاری در استان بوشهر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.