خوزستان دوباره خاکی می‌شود

مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: احتمال دارد توده گرد و خاکی که در کشور عراق شکل گرفته بعد از ظهر امروز برخی شهر‌های استان را فرا گیرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،  کوروش بهادری، مدیرکل هواشناسی خوزستان بیان داشت: احتمال دارد توده گرد و خاک که در کشور عراق شکل گرفته بعد از ظهر امروز برخی شهرهای خوزستان از جمله آبادان، خرمشهر، شادگان و اهواز را تحت تأثیر قرار دهد و کیفیت دید در این شهرها به 2 یا 3 کیلومتر کاهش یابد.

وی افزود: میزان بارش‌های خوزستان از شب گذشته تا صبح امروز در دزفول 2.6 میلی‌متر، مسجدسلیمان 2.7 میلی‌متر، رامهرمز 2.5 میلی‌متر، شوشتر 5 میلی‌متر ، لالی 5.6 میلی‌متر، گتوند 5.2 میلی‌متر  و در اهواز 0.8 میلی‌متر گزارش شده است.

مدیرکل هواشناسی خوزستان با بیان اینکه تا آخر هفته کاهش 4 تا 5 درجه‌ای دما را خواهیم داشت، گفت: پیش‌بینی می‌شود در آخر هفته یک سامانه بارشی در خوزستان وارد شود ولی میزان بارش‌ مناسب برای منابع آبی نخواهد داشت.

بهادری ادامه داد: میزان بارش‌ها در کل کشور کاهش یافته و حتی بارش شب گذشته در استان چهارمحال و بختیای که منبع تامین آب اصفهان و خوزستان است، 7 میلی‌متر بوده است.

مدیرکل هواشناسی خوزستان با بیان اینکه تاراز در شمال خوزستان شاهد بارش برف بوده است، افزود: در شبانه‌روز گذشته تاراز با دمای صفر درجه سانتی‌‌گراد و گتوند با 26 درجه سانتی‌گراد به ترتیب گرمترین و خنک‌ترین نقاط استان خوزستان بودند. تغییرات دمای هوای امروز اهواز نیز بین 12 تا 25 درجه سانتی‌گراد در نوسان خواهد بود.

انتهای پیام/م

گرد و خاک عراقی در راه است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.