افزایش تولید محصولات استراتژیک در کهگیلویه و بویراحمد

رییس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: تولید محصولات استراتژیک استان به ۸۵۰ هزار تن افزایش یافت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛   جعفر گوهرگانی رییس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: علی‌رغم خشک‌سالی‌های اخیر در این بخش با تلاش‌های صورت گرفته افزایش تولید داشتیم.

وی افزود: از 30 نفربرگزیده کشوری بخش کشاورزی سه نفر از استان کهگیلویه و بویراحمد است و این بدان منظوراست که افراد توانمندی در این حوزه داریم.

گوهرگانی با بیان اینکه دولت نگاه ویژه‌ای به بخش کشاورزی دارد و 40 درصد شاغلین استان در این بخش فعالیت دارند، گفت: بخش کشاورزی بخش پویایی بوده و در سال زراعی جاری برای اولین بار بیش از یک هزار دانه کلزا کشت کردیم که سال پرباری برای تولیدات کشاورزی پیش‌بینی می‌شود.

این مسئول گفت: طی 4 سال اخیرمیزان محصولات استراتژیک و خریداری شده استان از 650 هزارتن به 850 هزار تن رسیده که توجه ویژه دولت و نظام به بخش کشاورزی استان را نشان می‌دهد.

وی به احداث زیرساخت‌های بخش کشاورزی اشاره و عنوان کرد: کارخانه ذرت خشک‌کنی و فراوری بذر، سیلو و مراکز خرید گندم راه‌اندازی و احداث کردیم که در نتیجه ظرفیت ذخیره سازی به دو برابر افزایش یافته است.

گوهرگانی به بخشی از مشکلات حوزه کشاورزی استان اشاره کرد و گفت: نیاز است کشاورزان به صورت تعاونی و تجارت بازرگانی با هم مشارکت داشته باشند که در این زمینه باید فرهنگ‌سازی شود تا تولیدکنندگان محصولات خود را به صورت صنفی و انبوهی به بازار عرضه کنند.


انتهای پیام/ش

تولید محصولات استراتژیک کهگیلویه و بویراحمد به ۸۵۰ هزار تن افزایش یافت

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.