وزیرعلوم در جمع خبرنگاران؛

دانشجویان "دانشگاه تهران" در "اغتشاش‌ها" هیچ تحرکی نداشتند/ دانشجویان بازداشت شده آزاد شدند

غلامی گفت: دانشگاهیان دانشگاه تهران هیچ تحرکی در خصوص ایجاد اغتشاش‌ها نداشتند و دانشجویان بازداشت شده آزاد شدند.

دانشجویان دانشگاه تهران در اغتشاش ها هیچ تحرکی نداشتند/ دانشجویان بازداشت شده آزاد شدندبه گزارش  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ منصور غلامی وزیر علوم تحقیقات و فناوری در حاشیه مراسم تجلیل از برگزیدگان بیست و دومین دوره المپیاد علمی دانشجویی که در سازمان سنجش آموزش کشور برگزار شد در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه دانشگاه تهران در ایجاد اغتشاش‌های اخیر نقشی نداشته است، گفت: دانشگاهیان دانشگاه تهران هیچ تحرکی در خصوص ایجاد اغتشاش‌ها نداشتند.

وزیر علوم تحقیقات و فناوری با اشاره به این موضوع که آمار دقیقی از تعداد بازداشت‌شدگان اغتشاش دانشگاه تهران در دست نیست، تصریح کرد:‌ اطلاع دقیقی در رابطه با تعداد افرادی که بازداشت شده‌اند ندارم، همان چند نفری هم که در روز اول بازداشت شده بودند با دخالت من و رئیس دانشگاه تهران روز گذشته آزاد شدند.

بحث حذف کنکور مطرح نیست

وی با اشاره به اینکه کنکور حذف نمی‌شود اما تغییر می‌کند، بیان کرد: بحث حذف کنکور مطرح نیست و هدف تغییر روند برگزاری کنکور است و قرار است با ایجاد روالی‌ جدید گزینش دانشجویان در دانشگاه‌ها تغییر کند و 80 درصد سوابق تحصیلی دانشجویان در روند پذیرش آنها مورد استفاده قرار گیرد و بخشی از این کار به کمک وزارت علوم و بخشی دیگر همراه با سازمان سنجش و وزارت آموزش و پرورش انجام خواهد شد.

پول برگزاری کنکور به جیب سازمان سنجش نمی رود

غلامی ادامه داد: امروزه دانشگاه‌ها می‌خواهند که خودشان دانشجویان مختلف را پذیرش کنند و سازمان سنجش و وزارت علوم تغییر روند برگزاری کنکور این موضوع را عملیاتی خواهند کرد.

وزیر علوم تحقیقات و فناوری با اشاره به اینکه سازمان سنجش هیچ نفع مالی از برگزاری کنکور نمی‌برد، اظهار کرد: تمام هزینه‌هایی که از داوطلبان کنکور گرفته می‌شود، در روند برگزاری آزمون خرج می‌شود.

رؤسای دانشگاه ها تغییر نمی کنند

وی در پاسخ به سوال خبرنگار  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مبنی بر چگونگی همکاری‌های میان وزارت علوم و دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: برای هماهنگی میان دانشگاه آزاد و وزارت علوم نشستی را با جناب آقای دکتر ولایتی داشته‌ایم و از آنجایی که وزارت علوم متولی مسائل کیفی دانشگاه‌ها است، باید به تمام دانشگاه‌های کشور از جمله دانشگاه آزاد توجه کند تا بتوانیم دانشگاه آزاد را هم مانند دیگر دانشگاه‌های کشور در سطح اول جهانی قرار دهیم.

غلامی در خصوص تغییر مدیران دانشگاهی کشور گفت: با توجه به اینکه دولت دوازدهم در راستای دولت یازدهم کار می‌کند، روسای دانشگاهی تغییر نمی‌کنند مگر آنهایی که موردی داشته باشند یا خودشان تمایل به ادامه کار نداشته باشند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۲۵ ۱۳ دی ۱۳۹۶
با اغتشاشگر باید برخورد شود در ملاعام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۵ ۱۲ دی ۱۳۹۶
اغتشاشگران باید مجازات بشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۱ ۱۲ دی ۱۳۹۶
با اغتشاشگران باید برخورد جدی شود تا درس عبرتی بشه برای بقیه
آخرین اخبار