سرپرست مرکز بهداشت شهرستان بوشهر

بیش از ۹ تن محصولات لبنی و پروتئینی فاسد در بوشهر کشف و امحاء شد

سرپرست مرکز بهداشت شهرستان بوشهر گفت: در راستای پایش و نظارت مستمر شرکت‌ها و سردخانه‌ها بیش از ۹ تن محصولات لبنی و پروتئینی فاسد در بوشهر کشف و امحاء شد.

بیش از ۹ تن محصولات لبنی و پروتئینی فاسد در بوشهر کشف و امحاء شدبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، حسن فخرایی صبح امروز در نشست شورای سلامت بوشهر با تاکید بر توسعه زیرساخت‌های سلامت مردم اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین زیرساخت سلامت مصرف مواد غذایی سالم است که این مهم در اولویت برنامه‌ها قرار دارد.

وی با تاکید بر پایش و بررسی مواد غذایی توسط بازرسان در بازار افزود: با توجه به اهمیت و حساسیت عرضه مواد غذایی، بازرسان بهداشت محیط و حرفه‌ای باهدف تأمین سلامت مصرف‌کنندگان، تمامی محصولات غذایی را از تولید تا مصرف با دقت و جدیت رصد می‌کنند.

سرپرست مرکز بهداشت شهرستان بوشهر از پایش مواد غذایی در سردخانه‌‌ها خبرداد و گفت: نظر به ارتقای سلامت جامعه و کنترل عوامل محیطی تمامی مراکز توزیع‌کننده مواد غذایی به‌ویژه سردخانه‌ها و انبارهای شرکت‌های بزرگ نگه‌دارنده مواد غذایی در شهرک صنعتی 2 و منطقه تنگک بوشهر پایش دقیق شد و در این حوزه بازرسان بهداشت محیط کیفیت و هویت مواد غذایی را مورد ارزیابی قرار می‌دهند.

فخرایی از کشف بیش از 9 تن محصولات لبنی و پروتئینی فاسد در بوشهر خبر داد و بیان کرد: در این بازرسی‌ها 9 هزار و 709 کیلوگرم محصولات پروتئینی و لبنیات مانند شیر، دوغ، ماست، پنیر، کالباس، سوسیس، همبرگر، سس مایونز، کباب و دیگر مواد غذایی فاسد و تاریخ‌مصرف گذشته شناسایی و پس از طی مراحل قانونی و قضایی ضبط و در سایت دفن زباله شهری امحاء شد.

سرپرست مرکز بهداشت شهرستان بوشهر با اشاره به اینکه پرونده متخلفان به مراجع قضایی ارجاع داده شد تأکید کرد: با توجه به اینکه عرضه محصولات لبنی و پروتئینی تابع شرایط خاص بهداشتی می‌باشد در این رابطه، تاریخ‌های تولید، انقضاء و ویژگی‌های نگهداری محصول ملاک ارزیابی قرار می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: سامانه تلفنی 190 برای شکایات و اعلام مشکلات بهداشتی شهروندان به‌صورت شبانه‌روزی پاسخگو می‌باشد.

انتهای پیام/پ

کشف و امحاء  بیش از ۹ تن محصولات لبنی و پروتئینی فاسد در بوشهر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.