سکوی گازی فاز 14 در راه پارس جنوبی

سکوی گازی فاز 14 در مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران ( ایزوایکو ) به مقصد پارس جنوبی در حال بارگیری است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بندرعباس،حمیدرضا مسعودی مجری طرح های توسعه فازهای 14 و 19 پارس جنوبی گفت: بارگیری سکوی گازی فاز 14 پارس جنوبی در مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران ( ایزوایکو ) آغاز شد.

وی افزود: با بارگیری و نصب این سکو برداشت گاز ایران از میدان مشترک گازی از قطری ها پیشی می گیرد.
مجری طرح های توسعه فازهای 14 و 19 پارس جنوبی افزود: این سکو 2 هزار و 530 تن وزن دارد و در مدت 99 ماه به دست متخصصان داخلی ساخته شده است.
حمیدرضا مسعودی گفت: سکوی فاز 14 پارس جنوبی با ابعاد 35 در 25 و 18 متر ارتفاع با صرف 10 میلیون نفر ساعت زمان ساخته شده است.
وی افزود: با ساخت این سکو 14 متر مکعب گاز ترش و 12 و نیم میلیون گاز شیرین از میدان مشترک گازی با قطر استخراج می شود که سالانه یک میلیارد دلار برای کشور درآمد دارد.
مدیر عامل شرکت مبین گستر و مدیر طرح هم گفت: بارگیری این سازه گازی تا عصر امروز ادامه دارد و با پیمودن 400 کیلومتر تا 10 روز آینده در میدان مشترک گازی نصب می شود.
عباس پور افزود: ساخت فاز B14 پارس جنوبی هم پس از عملیات حفاری تا 2 ماه دیگر از مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران به سمت میدان گازی پارس جنوبی ارسال می شود.
فریدون همتی استاندار هرمزگان هم گفت: عملیات بارگیری و به آب اندازی این سکو یک چهارم قیمت تمام شده خارجی است .
رضائیان مدیر مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران هم گفت: این سکو ساخته شده به دست متخصصان داخلی و نشان دهنده اعتماد و باور به صنعت دریایی کشور است.
هاشمی تختی نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی هم گفت: نمایندگان در کمیته بنادر و صنایع دریایی در مجلس شورای اسلامی به دنبال وضع قانوی برای حمایت از صنعتگران دریایی هستند که اجازه تردد شناورهای ساخت خارج را ندهند.
مرادی نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی هم گفت: این دست آور مهم نتیجه تلاش صنعتگران داخلی است و مجلس به دنبال واگذاری ساخت سازه های دریایی و شناورها به متخصصان داخلی است.

انتهای پیام/ز

سکوی گازی فاز 14 پارس جنوبی در ایزوایکو بارگیری شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.