شرکت بیش از 1000 نفرمددجوی زندان های کردستان در آموزش‌های فنی و حرفه‌ای

مدیرکل زندان‌های کردستان، تعداد مددجویان شرکت کننده در آزمون‌های فنی و حرفه‌ای در 9 ماهه سال جاری را 1065 نفر اعلام کرد و گفت: از این تعداد بیش از نیمی از آنان موفق به دریافت گواهینامه مهارت شدند .

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، اسحاق ابراهیمی در دیدار با مدیرکل فنی و حرفه ای استان کردستان گفت: رسالت سازمان زندان‌ها، کمک به اصلاح رفتار و شخصیت افراد بزهکار جامعه است و از آنجائی که بیکاری و عدم مهارت از مهمترین دلایل وقوع جرم در جامعه است لذا در این راستا توسعه بیش از پیش فعالیت‌های حرفه آموزی و اشتغالزایی در زندان ها ضروری به نظر می رسد .

وی رسالت سازمان زندان ها  را رسالتی دشوار و در عین حال خداپسندانه دانست و افزود: اصلاح رفتار و شخصیت زندانیان و باز اجتماعی کردن آنان، کاهش بسیاری از آسیب های اجتماعی را در پی دارد که خوشبختانه مجموعه مراکز فنی و حرفه ای با کمک به توسعه برنامه های حرفه آموزی در زندان ها، توانسته اند گام های ارزشمندی را در این راستا بردارند .

ابراهیمی تعداد زندانیان شرکت کننده در آزمون های فنی و حرفه ای در 9 ماهه اول سال جاری را 1065 نفر اعلام کرد و گفت: از این تعداد بیش از نیمی از آنان موفق به دریافت گواهینامه مهارت شدند .

مدیرکل زندان های کردستان خواستار آموزش رشته های فنی و حرفه ای جدید و کاربردی در زندان های استان شد وبیان کرد: در زندان ها باید آن دسته از رشته های فنی و حرفه ای که بازار کار آنها در جامعه فراهم است به مددجویان آموزش داده شود که این مهم با برنامه ریزی و نیازسنجی از سوی کارشناسان مربوطه، امکان پذیر خواهد بود .

وی در ادامه با اشاره موفقیت های به دست آمده توسط زندان های کردستان در سال گذشته و در حوزه اشتغال و حرفه آموزی، افزود: در سال 95 زندان های کردستان در سطح مراکز اصلاحی و تربیتی کشور در حوزه حرفه آموزی و اشتغال جایگاه برتر کشوری را به خود اختصاص دادند که این موفقیت ها جز در سایه همکاری ها و حمایت های مجموعه فنی و حرفه ای استان به دست نمی آمد.

مدیرکل فنی و حرفه ای کردستان نیز در این جلسه با بیان این مطلب که در سال گذشته، بیش از تعهدات پیش بینی شده، برنامه ها و کلاس های حرفه آموزی در زندان های استان برگزار شده است، گفت: در 9 ماهه اول سال جاری بیش از 360 هزار نفر - ساعت آموزش فنی و حرفه ای در زندان های کردستان برگزار شده است که این رقم می بایست تا پایان سال به عدد470 هزار نفر ساعت برسد .

احمدی از برگزاری 139 دوره فنی و حرفه ای در زندان های استان طی 9 ماهه اول سال 96 خبر داد و بیان کرد: بیش از یک هزار و 700 نفر از مددجویان زندان های استان در این دوره ها شرکت کردند .

وی با بیان این مطلب که برنامه ریزی های لازم جهت شرکت 200 نفر از زندانیان استان در دوره‌های کارآفرینی صورت گرفته است، گفت: یکی از مشکلات مددجویانی که با شرکت در کلاس های فنی و حرفه ای دارای مهارت می شوند این است که نمی توانند از مهارت خود در راستای ایجاد کسب و کار استفاده کنند که با برگزاری دوره های کارآفرینی، این مشکل نیز برطرف خواهد شد .

مدیرکل فنی و حرفه ای کردستان، مهارت آموزی در محیط کار را یکی از دیگر از برنامه های خود در جهت توسعه اشتغال در میان مددجویان زندان ها ی استان دانست و خاطرنشان کرد: در این طرح، زندانیان می توانند ضمن کسب مهارت در محیط کار واقعی، برای خود و خانواده هایشان نیز روزی حلال به دست آورند .

گفتنی است، در پایان این جلسه، مدیرکل زندان های کردستان از سوی مدیرکل فنی و حرفه ای استان به دلیل همکاری های مستمر در راستای پیشبرد اهداف سازمان فنی و حرفه ای تقدیر شد.

انتهای پیام/م

برگزاری  بیش از 360 هزار نفر - ساعت آموزش فنی و حرفه ای در زندان های کردستان

 

 

 

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.