یوسف‌نژاد در نشست خبری:

خودروهای فاقد معاینه فنی در تهران متوقف و جریمه می‌شوند/دعاوی مربوط به پرونده‌های بیت‌المال از پرداخت هزینه دادرسی معاف شدند

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه ۹۷ گفت:دعاوی مربوط به بیت المال در پرونده‌هایی مانند دیه یا مطالبه از اراضی و اموال عمومی، از پرداخت هزینه دادرسی در مراحل مختلف معاف شدند.  

خودروهای فاقد معاینه فنی در تهران متوقف و جریمه می‌شوند/دعاوی مربوط به پرونده‌های بیت‌المال از پرداخت هزینه دادرسی معاف شدندبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛  علی‌اصغر یوسف‌نژاد، سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال 97 در چهارمین نشست خبری خود با اشاره به تصمیمات و بررسی‌های این کمیسیون گفت: درباره تبصره‌های مختلفی که از جانب مراکز علمی و دانشگاهی، اقتصاددان‌ها، اتاق بازرگانی، اتاق اصناف، اتاق تعاون، نشریات و نمایندگان مجلس بحث‌های فراوانی مطرح شده بود، قرار شد کارگروه‌های مشترکی تشکیل شود.

وی تصریح کرد: براین اساس 5 کارگروه مشترک متشکل از دولت، کمیسیون تلفیق بودجه، مرکز پژوهش‌های مجلس، دیوان محاسبات و سازمان برنامه و بودجه با موضوعات اشتغال، حامل‌های انرژی، هدفمندی یارانه‌ها، تهاتر بدهی دولت با بخش خصوصی و بانک‌ها و همچنین اوراق مالی_ اسلامی تشکیل می‌شود.

یوسف‌نژاد تأکید کرد: این کارگروه‌ها این موضوعات را بررسی کرده و در نهایت پیشنهادات خود را به صحن کمیسیون تلفیق لایحه بودجه برای بررسی و تصویب ارائه خواهند کرد.

نماینده مردم ساری با بیان اینکه کمیسیون تلفیق بودجه سال 97 به دقت پیشنهادات دولت را در بخش درآمدی و هزینه‌ای رصد می‌کند، اظهار کرد: تلاش داریم تا این پیشنهادات را با واقعیت‌های جامعه و عملکرد چندسال گذشته این تبصره‌ها و ظرفیت‌های دستگاه‌های اجرایی و اداری مقایسه و تطبیق دهیم و در نهایت در جهت رفاه عمومی و منافع مردم مصوباتی را داشته باشیم.

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال 97 با اشاره به مصوبه کمیسیون متبوع خود درباره هوای پاک در تهران گفت: خودروهای فاقد معاینه فنی باید از سوی نیروی انتظامی توقف و جریمه شوند و مبالغ حاصل از این جریمه در جهت کاهش آلودگی هوا و حمل و نقل عمومی به شهرداری تهران اختصاص پیدا می‌کند، همچنین شهرداری تهران مکلف شد تا لایحه کاهش آلودگی هوا را اجرا کند.

وی با اشاره به مصوبه تبصره 9 لایحه بودجه سال 97 هم بیان کرد: دانشگاه‌ها، مراکز آموزشی و پژوهشی و همچنین پارک‌های علمی و فناوری اجازه دارند تا سقف عملکرد درآمدی سال 96 از بانک‌ها تسهیلات دریافت کنند و این سیاست می‌تواند برای اجرای مأموریت کاری به آنها کمک کند.

یوسف‌نژاد با اشاره به اینکه نمایندگان با پیشنهاد دولت مبنی بر آنکه درآمدهای وزارت آموزش و پرورش اختصاصی شود مخالفت کردند، افزود: اما در جای دیگری به آموزش و پرورش اجازه دادند تا برای ساماندهی، بهینه‌سازی بخشی از فضای املاک آموزشی، ورزشی و تربیتی خود را با ملاحظاتی نسبت به احداث، بازسازی و بهره‌برداری آن اقدام کنند.

نماینده مردم ساری تصریح کرد: کمیسیون تلفیق بودجه همچنین مصوب کرد که تغییر کاربری فضاهایی که در اختیار آموزش و پرورش قرار دارد، از کلیه عوارض معماری، تغییر کاربری، نقل و انتقال املاک، تخریب، بازسازی و سایر عوارض شهرداری معاف شوند که البته این مصوبه مخالف برنامه ششم توسعه بود و نمایندگان با دو سوم آراء آن را تصویب کردند.

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال 97 اظهار کرد: همچنین در تبصره 11 لایحه بودجه مصوب شد دعاوی درباره بیت‌المال در پرونده‌هایی مانند دیه یا مطالبه از اراضی و اموال عمومی و دولتی از پرداخت هزینه‌های دادرسی در مراحل مختلف معاف شوند.

وی با اشاره به مصوبه دیگر کمیسیون تلفیق بودجه درباره شرکت‌های بیمه‌ای در تبصره 10 هم بیان کرد: شرکت‌های بیمه‌ای مکلفند 275 میلیارد تومان از اصل بیمه شخص ثالث از جدول فروش بیمه را به تصویب شورای عالی بیمه برسانند و این مبلغ را در اختیار سازمان راهداری و جاده‌ای کشور، نیروی انتظامی و سازمان اورژانس کشور قرار داده تا در جهت امور کاهش تصادفات هزینه شود.

یوسف‌نژاد با بیان اینکه افرادی که در سال 96 قبوض جریمه خود را پرداخت نکردند مشمول جریمه دیرکرد می‌شود، گفت: براساس مصوبه کمیسیون تلفیق بودجه در صورت پرداخت و تسویه حساب قبوض جریمه توسط مالکان خوردو تا پایان‌ آذرماه سال 97 جریمه دیرکرد تا پایان سال 96 بخشیده می‌شود.

نماینده مردم ساری در پایان با اشاره به مصوبه تبصره 12 لایحه بودجه سال 97 هم اظهار کرد: دستگاه‌های اجرایی مجاز شدند از محل فروش اموال و دارایی‌های غیرمنقول مازاد در اختیار خود غیر از اموال زیرنظر مقام معظم رهبری نسبت به بازخرید کارکنان رسمی و غیررسمی مازاد خود، پرداخت پاداش خدمت به ازای افراد را داشته باشند.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار