نابغه استان مرکزی مقام اول مسابقات جهانی محاسبات ذهنی ریاضیات

کمیل شریف از استان مرکزی توانست مقام اول مسابقات جهانی محاسبات ذهنی ریاضیات را کسب کند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛ هفدهمین دوره مسابقات جهانی محاسبات ذهنی ریاضیات "پاما" در شهر ژوهانسبورگ کشور آفریقای جنوبی برگزار شد وکمیل شریف تنها نماینده شرکت کننده استان مرکزی در بخش دیداری این مسابقات توانست با غلبه بر کلیه شرکت کنندگان مقام اول جهان را کسب کرده و مفتخر به دریافت لوح و جایزه از سوی انجمن محاسبات ذهنی پاما شود.

کمیل شریف علاوه بر بخش دیداری در بخش مسابقه کتبی هم به همراه ۲ شرکت کننده ساوجی دیگر با اقتدار رتبه اول و قهرمانی را کسب کردند.

تیم ۱۱ نفره ایران از موسسه کودکان هوشمند برای اولین بار در این دوره از مسابقات حضور پیدا کرد که از این تعداد سه دانش آموز از شهرستان ساوه به عنوان نمایندگان استان مرکزی به نام‌های کمیل شریف؛ ستایش یاوری و پانته آ. عزتی؛ توانستند رتبه برتر را کسب کرده و قهرمان این مسابقات شوند و در نهایت قهرمانی تیم ایران را رقم بزدند.

مسابقات جهانی محاسبات ذهنی ریاضیات "پاما" با حضور ۲۷ کشور مطرح دنیا شامل آمریکا، هنگ کونگ، کانادا، تایلند، ایران، هندوستان، ویتنام، کره، عربستان، مالزی، تایوان، لبنان، آفریقای جنوبی، قزاقستان و ... برگزار شد.

دانش آموزان مدارس این سه دانش آموز ساوه‌ای ضمن استقبال از این قهرمانان مسابقات جهانی از آنان تجلیل کردند.

انتهای پیام / ج

۳ نابغه استان مرکزی مقام اول مسابقات جهانی محاسبات ذهنی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.