حمله توئیتری ترامپ علیه پاکستان و واکنش اسلام آباد

رئیس جمهوری آمریکا در اولین پیام توئیتری خود در سال نو میلادی پاکستان را آماج حملات لفظی خود قرار داد و پاکستان نیز سفیر آمریکا در اسلام آباد را احضار کرد.

حمله توئیتری ترامپ علیه پاکستان و واکنش اسلام آبادبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، رئیس جمهوری آمریکا در اولین پیام توئیتری خود در سال نو میلادی پاکستان را آماج حملات لفظی خود قرار داد.

ترامپ ادعا کرد: آمریکا کورکورانه بیش از ۳۳ میلیارد دالر در طول ۱۵ سال اخیر به پاکستان کمک کرده است؛ در حالیکه آن ها چیزی جز دروغ و فریب به ما نداده و رهبران ما را احمق پنداشته اند.

وی در ادامه مدعی شد: آن ها به تروریست هائی که ما در افغانستان به دنبالشان هستیم، پناه داده اند!

این در حالی است که پس از روی کار آمدن ترامپ در ژانویه سال گذشته میلادی و به دنبال دخالت های مکرر واشنگتن در امور داخلی اسلام آباد، روابط میان دو کشور به سردی گرائیده است.

پاکستان نیز در واکنش به حملات لفظی «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور آمریکا به مقامات این کشور و پیشنهاد قطع کمک های مالی به پاکستان، سفیر واشنگتن در اسلام آباد را احضار کرد.

سخنگوی سفارت آمریکا در پاکستان اعلام کرد که «دیوید هیل»، سفیر واشنگتن در اسلام آباد برای ارائه توضیح درباره اظهارات رئیس جمهور آمریکا به وزارت خارجه پاکستان احضار شد.

همچنین «شاهد عباسی»، نخست وزیر پاکستان خواستار نشست اعضای کابینه خود در روز سه شنبه و نشست کمیته امنیت ملی در روز چهارشنبه برای بحث و گفتگو پیرامون پیام توئیتری ترامپ در نخستین روز سال نو میلادی شد.

انتهای پیام/

 

برچسب ها: آمریکا ، پاکستان ، ترامپ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار