برگزاری نشست بررسی و تعیین راهکار ارائه تسهیلات روستایی و فن آوری اطلاعات

مدیرکل ارتباطات و فن آوری اطلاعات خوزستان گفت: همه روستاهای آبادان تا پایان امسال به اینترنت 4 جی متصل می شوند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان؛مدیرکل ارتباطات و فن آوری اطلاعات خوزستان  در نشست بررسی و تعیین راهکار ارائه تسهیلات روستایی و فن آوری اطلاعات گفت: آبادان تنها نقطه متصل به فیبر نوری در استان است که همه روستاهای بالای 20 خانوار آن اینترنت پر سرعت دارند.

در این نشست فرماندار ویژه آبادان با اشاره به ایجاد مشکل رومینگ در روستاهای بخش مرکزی و ضعف آنتن دهی تلفن همراه و نبود خطوط تلفن ثابت گفت: تکنولوژی از ضرورت های زندگی امروز است و باید رفع این مشکلات در برنامه باشد.

جلیل مختار از نمایندگان مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی با هم  با بیان تجهیز روستاها به 6 خودپرداز در دستور کار است گفت: پیگیری ها برای تاسیس دفتر پستی در چوئبده نیز به نتیجه رسیده است.

عامر کعبی دیگر نماینده آبادان هم با اشاره به اختصاص 1 و نیم میلیارد دلار تسهیلات از سوی صندوق توسعه ملی به اشتغال پایدار از آن بعنوان فرصت مناسبی برای کارآفرینی  در زمینه کشاورزی، طیور و صنایع تبدیلی یادکرد.

وی افزود: این تسهیلات از ده میلیون تومان تا دو و نیم میلیارد تومان اعطا می شود و متقاضیان دو سال فرصت دارند طرح خود را به تولید برسانند.

در این نشست مقرر شد: فرمانداری ظرف مدت ده روز نمایندگانی از دهیاری ها را برای دریافت مجوز نمایندگی پست بانک به اداره کل فن آوری اطلاعات استان معرفی کنند.

انتهای پیام/د

آغاز تحول ارتباطات و فن آوری اطلاعات در روستاهای آبادان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.