مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بوشهر خبر داد

مقاوم‌سازی سالانه 20 درصد از روستاهای نوار مرزی

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان بوشهر گفت: سالیانه 20 درصد روستاهای نوار مرزی در بحث پدافند غیرعامل و طرح هادی به‌سازی و مقاوم‌سازی می‌شوند که سهم شهرستان دیر تا پایان برنامه 1400 ، سه روستا از 15 روستای شهرستان است که نیازمند اعتباری 15 میلیارد ریالی است.

مقاوم‌سازی سالانه 20 درصد از روستاهای نوار مرزیبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر،حمید حیدری‌بریدی صبح امروز در نشست با شوراهای اسلامی و دهیاران شهرستان دیر اظهار داشت: در سال‌های اخیر در حوزه قیر رایگان اعتبارات خوبی جذب و از رهگذر آن نزدیک به 150 کیلومتر از معابر استان آسفالت شده است.

وی درباره ساماندهی روستاهای مرزی افزود: سالیانه  20 درصد روستاهای نوار مرزی در بحث پدافند غیرعامل و طرح هادی به‌سازی و مقاوم‌سازی می‌شوند که سهم شهرستان دیر تا پایان برنامه 1400 ، سه روستا از 15 روستای شهرستان است که نیازمند اعتباری 15 میلیارد ریالی است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان بوشهر بیان کرد: در بحث روستاهای نوار ساحلی که امکان پیشرفت آب دریا  به ساحل و منازل مردم وجود دارد، برای 30 درصد از 21 روستای شهرستان دیر که شامل 6 روستاست، 29 میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده که انتظار می‌رود فرمانداری شهرستان همکاری لازم در این راستا داشته باشد.

حیدری گفت: تمام روستاهای بالای 20 خانوار در استان بوشهر دارای طرح هادی هستند و روستاهای فاقد طرح نیز به استان معرفی شوند و جاهایی که نیاز است منابع طبیعی، زمین واگذار کند تا مردم راحت تر کارشان را انجام دهند.

وی اضافه کرد: بوستان‌های امید کار ارزشمندی بود که  از 440 بوستان توافق شده تاکنون 120  بوستان تکمیل و به دهیاری‌ها تحویل داده‌ایم و مابقی نیز اگر در کمیته  برنامه‌ریزی نگاه ویژه صورت گیرد عملیات اجرایی آنها آغاز می شود.

این مقام مسوول عنوان کرد: در خصوص اعتبارات حوزه نفت تاکنون بالای 11 میلیارد تومان اسناد مالی رد و بدل و با پیمانکاران قرارداد بسته‌ایم که پس از رفع مسائل و مشکلات سرعت در حوزه اجرا بیشتر می‌شود.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان بوشهر ادامه داد: زمین‌های واگذاری بنیاد مسکن به مردم ، اسناد آن گرفته شده  و به صورت ویژه در دستور کار قرار می‌گیرد و راه‌های قانونی آن  انجام خواهد شد تا مشکل مردم برطرف شود.

وی افزود: رویکرد ما در روستاها تغییر کرده و در کنار آسفالت معابر،  بحث سنگ فرش و جداره سازی در دستور کار قرار دارد که البته سعی کرده ایم بافت سنتی روستاها حفظ شود.

حیدری تصریح کرد: سهم  بنیاد مسکن استان بوشهر در بازسازی  واحد های مسکونی سالیانه 2500 واحد است و تاکنون پرونده 600 واحد به بانک‌های عامل معرفی شده که در صورت همکاری این بانک‌ها، امکان افزایش تسهیلات وجود دارد و  این تسهیلات در نوار مرزی و ساحلی 20 میلیون تومان با کارمزد 4 درصد و در سایر نقاط 18 میلیون تومان است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان بوشهر بیان کرد: میزان مقاوم‌سازی در استان بوشهر 38 درصد و در شهرستان دیر 28 درصد می باشد که 10 درصد نسبت به برنامه پیش‌بینی شده عقب و نیاز به تشویق مردم به مقاوم سازی منازلشان است

وی یاد آور شد: با توجه به حوادثی نظیر زمین لرزه و سیل نیاز است واحد های مسکونی که به صورت شخصی ساخته می شوند نیز ملزم به مقاوم‌سازی و گرفتن استعلام از بنیاد مسکن شوند.

انتهای پیام/پ

 سالانه 20 درصد از روستاهای نوار مرزی مقاوم‌سازی می شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.