وجود 85 درصد از چاه‌های نفت کل کشور در خوزستان

عضو شورای شهر اهواز گفت: ۸۵ درصد از چاه‌های نفت کل کشور در خوزستان هستند که حدود ۲۷ درصد ازاین میزان در محدوده شهری اهواز قرار دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، حسین حیدری، عضو شورای شهر اهواز بیان داشت : متاسفانه سهم شهر اهواز از درآمد‌های نفتی توسط مسئولان وزارت نفت به‌طور کامل داده نمی‌شود.

عضو شورای شهر اهواز گفت: طبق قانون باید یک درصد از کل درآمد نفتی کشور به اهواز اختصاص یابد اما مبلغی که پرداخت می‌شود به مراتب کمتر از چیزی است که باید از جانب دولت پرداخته شود.

وی افزود: تولید نفت هزینه‌های فراوانی برای شهر اهواز ایجاد می‌کند از جمله خسارت‌های زیست محیطی و زیرساختی، که باید جبران شوند ولی متاسفانه بودجه‌ای که برای این منظور به دست مسئولان شهرداری می‌رسد بسیار اندک است.

حیدری بیان کرد: ۸۵ درصد از چاه‌های نفت کل کشور در خوزستان هستند که حدود ۲۷ درصد ازاین میزان در محدوده شهری اهواز قرار دارد که طبعا در آلودگی هوای روزانه شهر بسیار اثرگذار است و ما انتظار داریم دولت با توجه به شرایط خاص اهواز، سهم قانونی اهواز را از درآمد نفتی کشور پرداخت کند.

وی گفت: قطعا وجود صنایع مادر و تولیدی مانند صنایع فولاد، گروه ملی، شرکت نفت و حفاری در محدوده اهواز، در کنار وسایل نقلیه باعث آلوده‌تر شدن هوای اهواز می‌شود که باید با انجام طرح‌های محیط زیستی برای کاهش آلودگی، هوای اهواز را پاک‌تر کنیم که این نیازمند بودجه کافی است که متاسفانه وجود ندارد.

انتهای پیام/م

وزارت نفت سهم اهواز از درآمدهای نفتی را پرداخت نمی‌کند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
saeed
۰۸:۲۳ ۱۲ دی ۱۳۹۶
وجود 85 درصد از چاها تو خوزستان وبعد من و برادر بیکاریم و پرونده داریم تو حفاری جنوب اما هر هفته سرمیزنیم میگن استخدامی بستست اما میبینیم دارن راحت از اشناها خودشون میبرن سرکار که حتی دست چپ و راستشونم بلد نیستن اینو شما چی میگین غیر از بی عدالتیه ؟؟؟ نامردیه مگه من و برادرم جز این شهر و استان نیستیم ؟