زارعی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

حضور مردم در صحنه، همواره توطئه‌ دشمنان را خنثی کرده است

کارشناس مسائل خاورمیانه گفت: مردم کشور، توطئه‌ فریب‌خوردگان سرویس‌های اطلاعات خارجی را از میدان آشوب خارج می‌کنند.

حضور مردم در صحنه همواره توطئه‌ دشمنان را خنثی کرده استاصغر زارعی کارشناس خاورمیانه در گفت‌وگو با خبرنگار تحولات منطقه گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره حمایت غرب از اغتشاش‌های اخیر کشور اظهار کرد: معتقدم باری دیگر شاهد شتابزدگی سران نظام سلطه به رهبری آمریکا و رژیم جعلی صهیونیستی، انگلیس، کانادا و برخی از کشورهای منطقه در حمایت از معدود افرادی هستیم که در روزهای اخیر به بهانه مشکلات معیشتی در جهت انحراف مطالبات مردم بودند و سعی کردند خوراک تبلیغاتی جدیدی برای رسانه‌های خارجی فراهم کنند.

وی افزود: آمریکایی‌ها و غربی‌ها تاکنون چندین بار این مسیر پرخطا را آزموده‌اند و هر بار هم با شرمندگی و خفت مجبور به عقب‌نشینی شده‌اند چراکه ملت انقلابی ایران اجازه نمی‌دهد تعدادی فریب‌خورده امنیت و ثبات جمهوری اسلامی ایران را به خطر بیندازند.

زارعی اضافه کرد: در چند برهه از تاریخ انقلاب شاهد اینگونه رفتارها بوده‌ایم و با سرمایه‌گذاری و برنامه‌ریزی‌های دقیقی که سرویس‌های اطلاعات خارجی و در رأس آن سازمان سیا و سایر سازمان‌های همکار در منطقه داشتند، سعی کردند با نفوذ، جذب، آموزش و تربیت افراد فریب‌خورده که عموما خارج نشین هستند، آنها را وارد صحنه کنند تا بنا بر مناسبت‌ها و فرصت‌های ایجاد شده به اهداف خود دامن بزنند.

کارشناس خاورمیانه گفت: در 18 تیر سال 78 ، دشمنان تصور می‌کردند می‌توانند با طرحی برنامه ریزی شده، انقلاب را دچار مشکل کنند اما مردم با ورود به صحنه، فریب‌خوردگان و دست‌آموزهای سرویس‌های اطلاعات خارجی را از خیابان‌ها خارج کردند و  به این شکل این توطئه کاملا خنثی و محو شد.

وی بیان کرد: دشمنان کشورمان تصور می‌کردند علی‌رغم سرمایه‌گذاری‌های چندین ساله ، در فتنه 88،  انقلاب با مشکلات جدی مواجه می‌شود اما پس از فراز و فرودهای چند ماهه در نهایت در سالروز 9 دی مردم بار دیگر با خروش خودجوش خود فتنه را محو و خنثی کردند.

زارعی اظهار کرد:  در آستانه 9 دی کسانی که مشکلات معیشتی داشتند، با چندین تن از فریب‌خوردگان که به دنبال ایجاد ناامنی و آشوب بودند پیوند خوردند و با نفوذ این جماعت‌ها، دامنه این اتفاق به سایر شهرستان‌ها کشیده شد و بدیهی است که دشمن با توجه به نوع پوشش خبرها، حمایت‌ها و جهت‌گیری که صورت می‌دهد، به دنبال آن است که یکبار دیگر از این شرایط به بهانه مشکلات اقتصادی بستری برای ایجاد بحران داخلی فراهم کند.

کارشناس خاورمیانه با اشاره به اینکه ترامپ در پیامی توئیتری از اغتشاشگران حمایت کرده است، تصریح کرد: دولت انگلیس، وزیر خارجه این کشور، نیکی هیلی نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل و محمد بن سلمان ولیعهد عربستان حمایت خود را از آشوبگران اعلام کردند و تصور می‌کنند موفق شدند بحرانی جدید را در کشورمان به وجود بیاورند.

زارعی با بیان اینکه عربستان سه سال در یمن بدون هیچ دستاوردی جنگید، متذکر شد: این کشور در صحنه میدانی، سیاسی، دیپلماتیک و افکار عمومی عراق و سوریه شکست خورده است و همه این مسائل نشانه عصبانیت و خشونت آنها از قدرت حضور جمهوری اسلامی ایران و مقاومت بوده زیرا تمام اهداف نامیمونشان با شکست و ناکامی مواجه شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار