توزیع یارانه‌ها براساس سطح نیازمندی مردم باشد

نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: یارانه باید براساس سطح نیازمندی مردم توزیع شود و نیازمندان مبلغ بیشتری دریافت کنند .

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،آیت‌الله حسینی شاهرودی با حضور در جمع کارکنان کمیته امداد استان به بیان راهکارهایی جهت کمک به نیازمندان جامعه پرداخت و گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نهادی که امام راحل با هدف کمک به نیازمندان تأسیس کرد کمیته امداد بود که مخاطبان آن اقشار ضعیف و کم‌درآمد جامعه هستند و با مراجعه به این نهاد از خدمات مختلف آن بهره‌مند می‌شوند .

وی ضمن بیان اینکه خدمت و رسیدگی به محرومان جامعه جزو وظایف نظام اسلامی است، افزود: این در حالی است که نظام لیبرالی و سرمایه‌داری به دنبال تولید ثروت و تقویت خود است و نیازمندان در نظام سرمایه‌داری جایگاهی ندارند .

آیت‌الله حسینی شاهرودی، فریضه زکات را یکی از برنامه‌های اسلام برای کمک به نیازمندان بیان کرد و گفت: خداوند سهم فقرا را در زکات قرار داده است که به‌وسیله آن فاصله طبقاتی جامعه کاهش می‌یابد و وابستگی به دنیا را کم می‌کند و در نهایت منجر به رشد و تعالی انسان می‌شود .

وی استفاده از ظرفیت تسهیلات را یکی از راه‌های اشتغال‌زایی واقعی در جامعه عنوان کرد و ادامه داد: بهره‌گیری از تسهیلات اشتغال در جهت ایجاد مشاغل خرد و خانگی، صنایع‌دستی و کشاورزی یکی از ظرفیت‌های این استان است که باید موردتوجه قرار گیرد و در نهایت باید به توانمندی و استقلال اقتصادی نیازمندان جامعه منجر شود .

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به بحث توزیع یارانه‌ها، اعلام کرد: یارانه‌ها باید بر اساس سطح نیازمندی مردم توزیع شود و به اقشار محروم و نیازمند جامعه مبلغ بیشتری تعلق گیرد و باید نگاه به سمت خدمت و کمک به اقشار ضعیف جامعه باشد تا با این کار بخشی از آلام و مشکلات آنها رفع شود .

وی با اشاره به اینکه خدمت به بندگان خدا و نیازمندان جامعه وسیله‌ای برای قرب الهی است، خاطرنشان کرد: این کار نیازمند مدیریت، کار و جهاد اقتصا دی است و در کنار رفع نیازهای مادی محرومان باید به بحث فرهنگی و جنبه‌های مختلف زندگی این قشر از جامعه نیز توجه شود .

در ادامه جلسه محمد رسول شیخی زاده، مدیرکل کمیته امداد استان کردستان نیز گفت: هشت میلیارد تومان تسهیلات کارگشایی از طریق صندوق امداد ولایت این نهاد در ۹ ماهه نخست امسال به نیازمندان و مددجویان تحت حمایت کمیته امداد این استان پرداخت‌شده است و این بخش کوچکی از خدمات این نهاد است .

وی در ادامه کمک به ایجاد اشتغال پایدار، کمک به ازدواج جوانان نیازمند، تأمین مسکن، درمان، تحصیل و کمک به معیشت مددجویان را از دیگر سرفصل‌های مهم خدمات کمیته امداد عنوان کرد .

انتهای پیام/م

پرداخت هشت میلیارد تومان تسهیلات کارگشایی از طریق صندوق امداد ولایت

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.