استان کردستان، استانی فرهنگی و بااصالت است

دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر استان کردستان گفت: استان کردستان، استانی فرهنگی و بااصالت بوده وامید است با نشان دادن چهره شهر بدون متهاجر و فقر موجب جذب سرمایه‌گذار به استان خود باشیم.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از سنندج ؛سلیم کریمی دبیر شورای مبارزه با موادمخدر استان کردستان صبح امروز در جشن« گلریزان ده‌نگی ده‌س کورته‌کان سنه» که در محل مجتمع فجر سنندج برگزار شد، گفت: ما در یک سیستم اجتماعی زندگی می‌کنیم که به کمک یکدیگر نیازمند و وابسته هستیم.

 دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر استان کردستان، به فرمایش پیامبر اکرم(ص) اشاره کرد و گفت: فقر از هر دری که وارد شود ایمان هم از آن در خارج می‌شود.

کریمی تاکید کرد: همکاری ظرفیت‌های دولتی و سازمان‌های مردم نهاد در راستای محرومیت‌زدایی و نیازهای عمومی استان، ضرورت دارد.

وی با بیان اینکه، سمن‌ها رکن سوم توسعه هستند، اظهار کرد: باید سازمان‌های مردم نهاد در جوامع امروزی با همکاری حاکمیت منطقه، نیازها را مرتفع سازند.

 کریمی با بیان اینکه استان کردستان، استانی فرهنگی و بااصالت است، افزود:امید است با نشان دادن چهره شهر بدون متهاجر و فقر موجب جذب سرمایه‌گذار به استان خود باشیم.

 وی با بیان اینکه همه در مقابل یکدیگر مسوولیم، افزود: با بزرگ جلوه‌دادن مشکلات کاری از پیش نمی‌بریم اگر شهر و استان خود را دوست دارید برخی مشکلات و معضلات اجتماع را در فضای مجازی خیلی اشاعه ندهید.

 کریمی  به حمایت مردم استان کردستان از زلزله‌زدگان غرب کشور اشاره کرد و افزود: طلاق، اعتیاد و آسیب‌های اجتماعی همانند یک زلزله اما بدون صدا امروزه فشار زیادی به ملت وارد کرده است، بدون تکان خوردن، آرام و آهسته این معضلات موجب سست‌شدن بنیان خانواده‌ها و دامن‌زدن به آسیب‌های جدی‌تری در آینده می‌شود، پس اگر امروز نجنبیم و چاره‌ای برای این امر نیاندیشیم، فردا شرمنده خواهیم شد.

کریمی تاکید کرد: باید انجمن‌های خیریه و مردم نهاد با ایجاد مشاغل خانگی، تعداد فقرا را کاهش دهند و در آینده شاهد کمترین آمار نیازمندان در این شهر باشیم.

وی با بیان اینکه با کمک سازمان‌های دولتی، سازمان‌های مردم نهاد و گرفتن وام‌های بدون بهره از بانک‌ها در راستای اشتغالزایی محرومین استان، شیوه کمک به نیازمندان را تغییر داد، عنوان کرد: اگر امروز تعداد۱۰۰نفر متهاجر در استان داریم امیدواریم با حمایت NGoها و دیگر ارگان‌های ذیربط در سال آینده این تعداد به ۱۰نفر برسند و کاهش یابند.

دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر استان کردستان در پایان خواستار گزارش روند کاهش محرومین استان در سال آینده توسط انجمن‌های مردم نهاد شد و خطاب به این انجمن‌ها گفت: امید است بیشترین تلاش شما در راستای ایجاد مشاغل خانگی و رفع نیازمندی محرومین  برای همیشه باشد تا آن‌ها از سیکل نیازمندی خارج شوند.

انتهای پیام/ د م

سمن‌ها رکن سوم توسعه در جامعه هستند

 

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.