بدهی شهرداریها به کتابخانه های خراسان شمالی

مدیرکل انجمن کتابخانه های عمومی خراسان شمالی گفت : شهرداری های خراسان شمالی 36 میلیارد ریال به انجمن کتابخانه ها عمومی استان بدهکار هستند .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از  بجنورد؛ علی محمد جهانی مدیرکل انجمن کتابخانه های عمومی خراسان شمالی با بیان این که شهرداری های استان 36 میلیارد و 550 میلیون ریال بدهکار هستند ، گفت : براین اساس شهرداری بجنورد 20 میلیارد ریال ، آشخانه و شیروان هر کدام 2 میلیارد و 500 میلیون ریال ، اسفراین 2 میلیارد و 200 میلیون ریال ، فاروج و گرمه هرکدام یک میلیارد و 100 میلیون ریال ، جاجرم 900 میلیون ریال و رازو جرگلان یک میلیارد و 200 میلیون ریال بدهی دارد.

وی اظهار کرد : برای تحقق طرح پیشنهادی، هر روستا یک کتابخانه در این راستا نیز مجوز جذب نیرو را از نهاد کتابخانه های عمومی کشور اخذ کردیم .

جهانی به همکاری فرمانداران و دهیاری ها در این زمینه همکاری اشاره کرد و گفت : در این راستا با تامین یک وسلیه نقلیه سیار برای هر بخش  از 5 تا10 روستا کتابخانه سیار داشته باشیم.

وی تصریح کرد : کتابخانه های سیار زیر نظر فرمانداران اداره می شود و تامین وسیله نقلیه با دیگر تجهیزات لازم افزون بر یک میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد که امیدواریم با همکاری یکدیگر این امر محقق کنیم.

وی گفت : وضعیت کتابخانه های استان با پرداخت نیم درصد شهرداری ها سامان می یابد .

جهانی درباره کتابخانه گلستان شهر بجنورد هم گفت: در اسفندماه سال 94، در جلسه شورای مسکن عنوان شد که این کتابخانه به اداره کل کتابخانه های عمومی استان واگذار شود اما بعد از گذشت 2 سال، اقدامی انجام نشده است .

گفتنی است : 60کتابخانه با 40 هزار عضو در استان خراسان شمالی فعالیت دارد.

انتهای پیام/آ

فعالیت 60 کتابخانه در استان خراسان شمالی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.