وجود بافت فرسوده نابسامان در اسدآباد

معاون فرماندار شهرستان اسدآباد گفت: شهر اسدآباد دارای 168 هکتار بافت فرسوده نابسامان دارد.

وجود بافت فرسوده نابسامان در اسدآبادبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ یزدان آزرمی معاون فرماندار شهرستان اسدآباد در کارگروه امور زیربنایی شهرستان اسدآباد، اظهار کرد: در حال حاضر بیش از 20 هزار واحد مسکونی و تجاری در شهر اسدآباد وجود دارد که از این تعداد واحد 20 درصد واحدها در بافت فرسوده شهر قرار دارند.

وی افزود:فرهنگ‌سازی لازم در راستای استفاده شهروندان و مردم از تسهیلات لازم در امر نوسازی و مقاوم‌سازی مساکن، افزود: اکثریت بافت‌های فرسوده شهر اسدآباد شامل سکونتگاه‌های غیررسمی واقع در حاشیه‌شهر هستند که بدون مجوز شهرداری از جمله محلات قلمبه، جانبازان، بلوار کشاورز، اسلامشهر و محمودبیگی اقدام به ساخت کرده و فاقد سند هستند.

معاون فرماندار اسدآباد با تأکید بر اینکه باید مباحث ایمنی و مقاوم‌سازی در ابعاد مختلف در زمینه ساخت‌وساز مسکن و بهداشت و راه به جد پیگیری شده و در اولویت باشد، یادآور شد: در حال حاضر 40 درصد از شهر آجین نیز جزء بافت فرسوده محسوب می‌شود.

آزرمی در ادامه با بیان اینکه طرح توسعه بیمارستان امیرالمومنین(ع) اسدآباد تهیه شده و این بیمارستان تعطیل نیست و به قوت خود باقی خواهد بود، خاطرنشان کرد: فاز عملیاتی توسعه این بیمارستان در بازه زمانی معینی آغاز خواهد شد.

وی تاکید کرد:قبل از سال 84 در سطح روستاهای اسدآباد تنها 490 واحد مسکن روستایی مقاوم‌سازی شده بود، اظهار کرد: از سال 84 به بعد با ارائه تسهیلات ارزان‌قیمت بیش از 3 هزار و 550 واحد روستایی شهرستان مقاوم‌سازی شده است.

انتهای پیام/ب

وجود 168 هکتار بافت فرسوده در اسدآباد

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.