تولیت آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) ؛

پرداخت زکات راهکاری برای ریشه‌کن کردن فقر است

آیت‌الله سعیدی گفت:اگر فقر در جامعه از بین برود دشمنان از برخی از بهانه‌های خود دست می‌کشند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازقم؛آیت‌الله سید محمد سعیدی،تولیت آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) ، عصر امروز در نشست شورای زکات استان قم که در سالن محراب شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر کریمه اهل‌بیت(س) برگزار شد، با تأکید بر اینکه در آیات قرآن کریم به‌صورت ویژه به اهمیت زکات اشاره‌شده است، اظهار داشت: خداوند متعال به اولیای الهی امر کرده که نسبت به دریافت زکات از مردم اقدام کنند و پرداخت زکات توسط مردم را نیز مورد تأکید قرار داده است.

وی با بیان اینکه بیرون کردن افراد بی‌توجه نسبت به زکات از مسجد توسط پیامبر اسلام(ص) نشان از اهمیت این واجب دینی است، افزود: مردم برای اسلام و دین شهیدان خود را تقدیم کردند و اکنون نیز برای اینکه بتوانیم به اهداف موردنظر دینی خود برسیم باید به احکام الهی توجه لازم را داشته باشیم.

تولیت آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) پرداخت زکات را راهکاری برای ریشه‌کن کردن فقر دانست و گفت: اگر فقر در جامعه از بین برود دشمنان نیز از برخی از بهانه‌های خود دست می‌کشند.

وی با تأکید بر اینکه هر حکومت اسلامی باید در مرحله نخست به اقامه نماز، ادای زکات و اجرای امربه‌معروف و نهی از منکر توجه داشته باشد، عنوان کرد: بعد ازاین اصول، اقتصاد نظام اسلامی باید بر اساس رهنمودهای قرآنی شکل گیرد و در راستای پویایی آن باید به ظرفیت‌های درونی توجه داشته باشیم.

سعیدی با بیان اینکه شیعیان واقعی هیچ‌گاه دست به‌سوی بیگانه دراز نمی‌کنند، مطرح کرد: فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم تکیه‌بر ظرفیت‌های داخلی به‌ویژه نیروهای جوان ریشه‌ای قرآنی دارد چراکه هیچ‌گاه با اقتصاد لیبرالیستی به‌جایی نمی‌رسیم.

وی ادامه داد: همان‌طور که فرهنگ و سیاست غربی‌ها بافرهنگ و سیاست نظام اسلامی متفاوت است اقتصاد آن‌ها نیز نمی‌تواند رحمانی و بر پایه آموزه‌های دینی باشد در حالی که اگر بر اساس آموزه‌های دینی مردم را در عرصه اقتصادی توانمند کنیم روی پای خود ایستاده و می‌توانیم به افق‌ها برسیم.

امام‌جمعه قم با اشاره به اینکه کمیته امداد امام خمینی(ره) با دریافت زکات یک واجب دینی را دنبال می‌کند، گفت: دولت و مردم باید به اهمیت زکات توجه و هرکدام رسالت خود را دنبال کنند تا بسترهای فرهنگ زکات در جامعه به‌صورت گسترده فراهم شود.

انتهای پیام/ح

هیچ‌گاه با اقتصاد لیبرالیستی به‌جایی نمی‌رسیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار