به همت مجمع خیرین سلامت:

۱۴۸ باب واحد بهداشتی، درمانی و خدماتی احداث شد

به همت مجمع خیرین سلامت، ۱۴۸ باب واحد بهداشتی، درمانی و خدماتی در چهارمحال و بختیاری احداث شده است.

به گزارش گروه استان‎های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ عباس قادری مدیرعامل مجمع خیرین سلامت چهارمحال و بختیاری گفت: از آغار فعالیت این مجمع در سال ۱۳۸۸ تا کنون، ۱۴۸ باب واحد بهداشتی، درمانی و خدماتی در استان احداث شده است.

وی افزود: این تعداد شامل ۱۰ باب کلینیک تخصصی، ۲۸ باب مرکز خدمات جامع سلامت، ۵۱ باب خانه بهداشت، ۱۹ باب پایگاه اورژانس و فوریت‌های پزشکی، ۱۰ باب آزمایشگاه تشخیص طبی و مرکز مشاوره قبل از ازدواج، ۴ باب آموزشگاه بهورزی و مرکز تسهیلات زایمانی، ۲۴ باب خانه پزشک، خانه سرایداری و پانسیون ویژه کارکنان غیر بومی مراکز درمانی، یک باب سالن اجتماعات و یک باب سالن ملاقات برای زندانیان است.

قادری اضافه کرد: این واحد‌ها در ۶۱ هزار و ۸۰۰ متر مربع زیربنا و با استفاده از مصالح با کیفیت و حداقل هزینه احداث گردید.

وی ادامه داد: همچنین بیش از ۲۴۰ قلم تجهیزات پزشکی و غیر پزشکی از جمله دستگاه‌های دیالیز، ماشین‌های لباسشویی و انواع تخت‌های بیمارستانی با کمک مردم نیک اندیش، به مراکز بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری اهدا شد.

قادری یادآور شد: مجمع خیرین سلامت چهارمحال و بختیاری همچنین در این مدت علاوه بر تلاش برای کمک به توسعه فضا‌های فیزیکی و تجهیزات دانشگاه های استان، مقدار قابل توجهی زمین نیز برای احداث واحد‌های بهداشتی و درمانی به دانشگاه‌ علوم پزشکی استان واگذار کرده است.

وی گفت: در حال حاضر مرکز خدمات جامع سلامت و کلینیک تخصصی دندانپزشکی شادروان مژگان هادیپور در بروجن، پایگاه سلامت دکتر کریم هوشمند و پایگاه اورژانس و فوریت‌های پزشکی ۱۱۵ باباحیدر در شهرستان فارسان، پایگاه اورژانس و فوریت‌های پزشکی هفشجان در شهرستان شهرکرد و چهار خانه بهداشت روستایی در کردشامی شهرستان بروجن، اسدآباد شهرستان شهرکرد، قلعه سوخته و کرتکل شهرستان لردگان هر کدام با ۱۰۰ درصد پیشرفت فیزیکی، آماده بهره برداری هستند.

به گفته قادری؛ ۲۴ پروژه خدماتی، بهداشتی و درمانی دیگر هم با  بیش از ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی در شهر‌ها و روستا‌های استان در حال تکمیل است.

انتهای پیام/خ

مشارکت خیرین در ساخت واحدهای بهداشتی، درمانی و خدماتی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار