در تیتر امشب مطرح شد؛

بازار مسکن هنوز به رونق نرسیده است/ضرورت اصلاح سیاست های پولی و بانکی

نماینده اصناف در کمیسیون املاک گفت:معاملات مسکن نسبت به تابستان رشد نسبی داشته اما هنوز در مرحله خروج از رکود به سر می برد و به رونق نرسیده است.

بازار مسکن هنوز به رونق نرسیده است/ضرورت اصلاح سیاست های پولی و بانکیبه گزارش خبرنگار مسکن گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، عقبایی نماینده اصناف در کمیسیون املاک در برنامه تیتر امشب درباره وضعیت کنونی بازار مسکن تصریح کرد :در حال حاضر معاملات مسکن در حدی نیست که بگوییم وارد رونق شده ایم و اگر با سال 1391 مقایسه کنیم این میزان معاملات در حدود یک چهارم میزان آن سال است .

وی ادامه داد: حجم خرید و فروش ها مشخص است و هنوز به رونق مد نظر نرسیده ایم.

نماینده اصناف در کمیسیون املاک افزود:معاملات نسبت به تابستان رشد نسبی داشته اما هنوز در مرحله خروج از رکود به سر می برد و به رونق نرسیده است.

عقبایی در خصوص پیش بینی آینده بازار مسکن بیان کرد: پیش بینی می شود این روند ادامه داشته باشد و شاهد رشد معاملات مسکن در ماه های پایانی سال باشیم.

وی افزود: البته بر خلاف گفته برخی افراد سونامی قیمت در این بخش رخ نخواهد داد و در حوزه قیمت ها رشدی نخواهیم داشت.

عقبایی درباره راهکارهای تداوم رونق بازار گفت: اصلاح سیاست های پولی و بانکی در سطح کلان ، مدیریت قیمت زمین که 70 درصد قیمت مسکن را تشکیل می دهد و ارائه تسهیلات ارزان قیمت می تواند بازار مسکن را به سمت رونق پیش برد.

بر اساس این گزارش روانشاد نیا کارشناس مسکن در این خصوص اظهار داشت: در حال حاضر بر اساس آمار از شرایط رکود سال های 1393 تا 1395 گذر کرده ایم و 50 درصد افزایش معاملات داشته ایم.

وی ادامه داد: 70 درصد معاملات که در تهران انجام شده به واحدهای زیر 100 متر و با ارزش کمتر از 500 میلیون تومان مربوط می شود و سمت تقاضا نشان از واقعی بودن آن است.

این کارشناس مسکن تصریح کرد: در هیچ کجای دنیا به بخش لوکس نشین کمک های مالی داده نمی شود و در کشور ماهم دولت در تامین مسکن اقشار آسیب پذیر تمرکز دارد و این روندی که شروع شده می تواند هزینه تمام شده واحد مسکونی را کاهش می دهد.

وی ادامه داد:در بافت های فرسوده علی رغم هویت های تاریخی معاملات اندک است و با سازوکار دولت و شهرداری می توان این روند را به سمت بافت فرسوده سوق داد.

روانشادنیا در خصوص آینده بازار مسکن گفت: قیمت مسکن در حدود تورم کشور افزایش خواهد داشت و معاملات نیز افزایش می یابد.

بر اساس این گزارش برزگر رئیس کانون انبوه سازان در ادامه برنامه تصریح کرد: لوکس نشینان به تسهیلات نیاز ندارند و باید عرضه را در حوزه اقشار کم درآمد تحریک کنیم.

وی ادامه داد: امیدواریم با اعتباری که در مجلس تصویب خواهد شد شکوفایی در نوسازی بافت های فرسوده داشته باشیم .

برزگر بیان کرد: برای رفع موانع موجود در بازار مسکن ،باید مواردی چون تجدید نظر در نظام مهندسی و کاهش قیمت تمام شده ساخت و اصلاح قانون پیش فروش و قانون مالیات ها را مد نظر قرار دهیم.

وی تاکید کرد:برای ایجاد رونق در بازار باید توانایی خرید دهک های آسیب پذیر را افزایش دهیم .

انتهای پیام/

بررسی شرایط تداوم رونق بازار مسکن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار