بازدید اعضای هیات امنای مرکز فرهنگی از روند پیشرفت موزه دفاع مقدس ارومیه

اعضای هیات امنای مرکز فرهنگی موزه دفاع مقدس از روند پیشرفت تجهیز موزه دفاع مقدس ارومیه بازدید کردند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی قریشی نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه ارومیه در جریان بازدید از روند پیشرفت موزه دفاع مقدس ارومیه ،حفظ و نگهداری آثار دفاع مقدس را ارزشمندترین کار عنوان کرد وافزود: فعالیت‌ها و جان فشانی‌هایی که رزمنده‌ها در جبهه‌های حق علیه باطل برای حفظ نظام مقدس اسلامی کردند باید زنده نگهداشته شود و حفظ این جانفشانی‌ها کار مقدسی است.

وی معنویت را عامل پیروزی در هشت سال دفاع مقدس عنوان کرد وافزود: در بازسازی صحنه‌های دفاع مقدس باید معنویت تقوا و اخلاصی که رزمندگان در جبهه‌ها داشتند مشهود باشد، چون واقعا تجهیزات نطامی ما در مقابل دشمن قابل مقایسه نبود.
 

افتتاح موزه دفاع مقدس ارومیه در دهه فجر


رادفر معاون سیاسی امنیتی استاندار آدربایجان غربی عظمت دفاع مقدس را در تاریخ بی نظیر عنوان کرد وجود این موزه را برای انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل‌های آینده ضروری دانست و خواستار برنامه ریزی دقیق برای افتتاح موزه در دهه فجر شد.
 
وی با اشاره به نقش مردم آذربایجان غربی در دفاع از کیان اسلامی گفت: نقش مردم آذربایجان غربی در دوران دفاع مقدس بی بدیل است و تقدیم بیش از ۱۲ هزار شهید در راه دفاع از آرمانهای مقدس انقلاب اسلامی نشان از این مدعا است.


 بیش از ۹۰۰ قلم اثر شهدا در موزه نگهداری می شود


سردار تیموری مدیر کل حفط اثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان وجود یک مرکز فرهنگی برای پاسداشت رشادت‌های ۱۲ هزار شهید استان ضروری دانست و در خصوص مختصات موزه دفاع مقدس گفت:این موزه در هزارو هشتاد متر مربع زیر بنا شامل ۴۳ پانل، ۱۸ ویترین، آثار حجمی مختلف، اتاق جنگ، اتاق بمباران و یادگاری‌های بجا مانده از شهدا است و در مجموع شامل ۶۰ موضوع مختلف در حوزه شهادت و عملیات‌های مختلف می باشد.

وی به اقدامات انجام شده در خصوص جمع آوری آثار دفاع مقدس در این موزه اشاره کرد و گفت: بیش از ۹۰۰ قلم اثر شهدا، رزمندگان، جانبازان، آزادگان و ادوات نظامی و همچنین ۴۰ هزار برگ سند عکس وفیلم مربوط به دفاع مقدس جمع آوری شده است.

سردارتیموری به موضوعات مربوط به موزه آرایی اشاره کرد وگفت: سناریو موزه آرایی در ۵ مقطع زمانی قبل ازانقلاب، حین انقلاب، قبل جنگ تحمیلی، طی ۸ سال دفاع مقدس و بعد از جنگ تهیه می‌شود.

 

انتهای پیام/ن.م

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.