از سوی پارک علم و فناوری پردیس؛

مسابقه ربات‌های شیشه شوی برگزار می‌شود

با هدف حمایت از ربات‌های شیشه شو و استفاده آن‌ها در صنعت، مسابقه طراحی و ساخت این ربات‌ها برگزار می‌شود.

به گزارش حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  ؛ از آنجایی که در کلان‌شهر‌های ایران تعداد برج‌ها هر روز زیاد می‌شود و این نیاز برای پاکیزه ماندن نمای ساختمان کاملا حس می‌شود از این رو مسابقه ربات شیشه شوی در پارک فناوری پردیس برگزار می‌شود.

با توجه به اینکه تاکنون نمونه تجاری ساخته شده مناسبی برای ساختمان‌های بلندمرتبه در داخل کشور برای شست و شوی ساختمان‌ها توسط ربات ساخته نشده و این اقدام همواره با اتکا به نیروی انسانی و هزینه‌های مالی و جانی زیادی انجام می شود، برگزاری چنین مسابقه‌ای ضروری به نظر می‌رسد.

در همین راستا «سامانه نوآوری باز پرابلم» با همکاری پارک فناوری پردیس و معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری اقدام به برگزاری این مسابقه کرده است.

روند برگزاری مسابقه ربات شیشه شوی

تیم‌های متقاضی فرصت دارند تا دوازدهم دی ماه در سامانه مخصوص  ثبت نام و تا اواسط اسفند ماه طرح‌های خود را ارسال کنند و بعد از ارزیابی طرح‌ها توسط داوران، تعدادی تیم برای راه یافتن به مرحله دوم مسابقه انتخاب خواهند شد که در این مرحله تیم‌ها موظف هستند ربات خود را طی پنج ماه بسازند.

گفتنی است؛ مرداد ماه سال ۱۳۹۷ ربات‌های نهایی در مرحله اول، ارزیابی می‌شوند و تیم‌های برتر به مرحله اصلی مسابقه ربات شیشه شوی راه می‌یابند. زمان برگزاری نهایی مسابقه ربات شیشه شوی مرداد ماه ۱۳۹۷ خواهد بود.

سامانه نوآوری باز پرابلم سعی دارد با همکاری شرکت‌های سرمایه گذاری و فناور در داخل کشور، امکان سرمایه گذاری روی ربات‌ها را ایجاد کند تا هزینه ساخت آن‌ها کاهش یابد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۱ ۱۱ دی ۱۳۹۶
عالیه....
من سایتشو پیدا کردم
واسه ثبت نام برید اینجا:
www.problem.ir
آخرین اخبار