تجهیز ۶۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی استان مرکزی به سیستم آبیاری نوین

مدیر آب و خاک سازمان جهادکشاورزی استان مرکزی تجهیز ۶۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی این استان به سیستم آبیاری نوین خبر داد.

مدیر آب و خاک سازمان جهادکشاورزی استان مرکزی  در گفتگوبا خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛ با اشاره به اینکه سال گذشته بیش از ۶ هزار هکتار از اراضی کشاورزی این استان با اعتبار ۵۰ میلیون تومان به سیستم‌های آبیاری تحت فشار تجهیز شده گفت: تا کنون ۶۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی استان مرکزی به سیستم آبیاری نوین خبر داد.

صالحی افزود: از ۷۶۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی استان ۱۶۰ هزار هکتار قابلیت اجرای سیستم آبیاری نوین را داراست که تاکنون ۶۰ هزار هکتار آن به این سیستم تجهیز و هدفگذاری شده سالانه ۷ هزار و ۵۰۰ هکتار به این میزان افزوده شود.

وی اضافه کرد: امسال نیز ۸۱ میلیارد تومان اعتبار برای این امر ابلاغ شده که هدفگذاری شده با این میزان هفت هزار و ۵۰۰ هکتار به سیستم آبیاری نوین تجهیز شود.

مدیر آب و خاک سازمان جهادکشاورزی استان مرکزی با اشاره به بحران کم آبی در کشور و استان، اجرای سیستم‌های آبیاری نوین را گامی موثر در صرفه‌جویی آب دانست و ادامه داد: با اجرای سیستم آبیاری نوین بطور متوسط در هر هکتار حدود ۴ هزار و ۵۰۰ مترمکعب در مصرف آب صرفه جویی می‌شود.

وی افزایش راندمان آبیاری، افزایش عملکرد در واحد سطح، کاهش هزینه‌ها و مدیریت مزارع را از جمله مزایای اجرای طرح آبیاری نوین عنوان کرد.

انتهای پیام / ج.

تجهیز اراضی کشاورزی استان مرکزی به سیستم آبیاری نوین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.