اندام خبر داد

بانوان پیشتاز آموزش های ویژه داوطلبان جمعیت هلال احمر/ دریافت ۶۰ هزار واحد خون سالم

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر گفت: بیش از 70 هزار عضو داوطلب جمعیت هلال احمر طی یک سال اخیر در دوره های آموزشی شرکت کرده اند که بانوان در این کلاس‌ها حضور پیشتازی داشته‌اند.

آموزش 70 هزار داوطلب جمعیت هلال احمر/ دریافت ۶۰ هزار واحد خون سالمبه گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ رضا اندام رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر طی گزارشی به تشریح عملکرد داوطلبان این جمعیت طی یک سال اخیر پرداخته است.

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر در تشریح اقدامات داوطلبان در یک سال اخیر، اظهار کرد: تمامی اعضای داوطلب و علاقه مندان مشارکت در برنامه‌های عام المنفعه در جمعیت هلال احمر می توانند با شرکت در دوره های آموزشی مفاهیم پایه داوطلبی، کمک های اولیه و دریافت گواهی معتبر از جمعیت هلال احمر، درشرایط بحرانی و حتی عادی به ارایه خدمات حمایتی و امدادی به قشرهای آسیب دیده و آسیب پذیر بپردازند.

اندام خاطرنشان کرد: بیش از 70 هزار عضو داوطلب جمعیت هلال احمر طی یک سال اخیر در دوره های آموزشی شرکت کرده اند که بانوان در این کلاس‌ها حضور پیشتازی داشته‌اند.

وی با اشاره به اهداف این دوره ها نظیر آموزش کاربردی و به کارگیری بهینه از توان نیروهای داوطلب در مقاطع مختلف، یادآور شد:این سازمان بر اساس راهبرد 2020 فدراسیون بین المللی صلیب سرخ و هلال احمر مبتنی بر توانمندسازی جوامع در برابر حوادث و بلایا و تاب آوری ، دوره‌های ویژه ای را برای آموزش اعضا و داوطلبان طراحی، تنظیم و تصویب کرده که از سوی شعب و خانه های هلال در سراسر کشور ارایه می شود تا شرکت کنندگان پس از گذراندن دوره ها و دریافت گواهی آموزشی، درشرایط بحرانی و حتی عادی در ارایه خدمات حمایتی و امدادی عام المنفعه جمعیت هلال احمر سهیم شوند.

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر تصریح کرد: تامین خون سالم و فرآورده های خونی برای بیماران به عنوان یکی از برنامه های اصلی داوطلبان جمعیت هلال احمر از دیرباز تاکنون است که این سازمان در راستای تشویق مردم برای انجام مسئولیت‌های اجتماعی، با انجام فراخوان های عمومی و اختصاصی ( شرایط عادی و اضطرار) در قالب برنامه ملی حمایت ماندگار، سعی در یکسان سازی میزان دسترسی مناسب بیماران در مراکز استانی با بیماران ساکن در مناطق حاشیه ای و دورافتاده را دارد.

به گفته اندام در بازه زمانی فوق، داوطلبان با مراجعه به مراکز انتقال خون سراسر کشور، افزون بر 60 هزار واحد خون سالم اهدا کرده اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار