مدیر شرکت پشتیبانی امور دام استان قم؛

استان قم از لحاظ ذخایر استراتژیک نهاده‌ها مشکلی ندارد

فرجی گفت:استان قم ذخایر خوبی تدارک دیده است و از لحاظ ذخایر استراتژیک نهاده‌ها مشکلی ندارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازقم؛مسعود فرجی،مدیر شرکت پشتیبانی امور دام استان قم، که در جلسه شورای هماهنگی مدیران سازمان جهاد کشاورزی در استان قم و ادارات تابعه سخن می‌گفت، اظهار کرد: در سال جاری بیش از 500 تن مرغ منجمد توسط فروشگاه‌های بزرگ استان توزیع شده که به همین مقدار نیز مرغ در سردخانه این شرکت جایگزین کرده است.

وی افزود: همچنین طی این مدت 20 تن گوشت گوساله منجمد در سطح استان توزیع شد و با تمهیدات اندیشیده شده، 50 تن گوشت گوساله منجمد جایگزین آن شده است.

فرجی در ادامه سخنان خود بیان کرد: طی 6 ماهه اخیر بیش از 10 هزار لاشه گوسفندی به استان وارد شده و بالغ بر 150 تن گوشت گردم وارداتی به صورت هفتگی در فروشگاه‌های منتخب توزیع گردیده است.

مدیر شرکت پشتیبانی امور دام استان قم در بخش دیگری از سخنان خود به تامین نهاده‌های دامی اشاره کرد و گفت: از ابتدای سال تا کنون 7 هزار تن ذرت، 1500 تن سویا و حدود 10 هزار و 500 تن جو در بین دامداران و مرغداران توزیع شده است.

وی تصریح کرد: امسال 10 هزار و 100 تن جو به ارزش 10 میلیارد و 300 میلیون تومان از کشاورزان قمی خرید تضمینی شد که از این مبلغ 9 میلیارد و 300 میلیارد تومان آن همزمان با عرضه در بورس کالاهای کشاورزی به فاصله کمتر از یک هفته به کشاورزان پرداخت شد.

وی با اشاره به اینکه حداقل قیمتی که بابت محصول جو به کشاورزان پرداخت شد 880 تومان و حداکثر قیمت هزار و 150 تومان بود، افزود: امسال یک کار بسیار خوبی که انجام شد این بود که همزمان با جمع آوری جو، این محصول را در بورس عرضه می‌کردیم که این کار بسیار بی سابقه بود.

فرجی تصریح کرد: استان قم از لحاظ ذخایر استراتژیک نهاده‌ها نیز مشکلی ندارد و استان قم ذخایر خوبی در این زمینه تدارک دیده است.

انتهای پیام/ح

 نگرانی از بابت تامین گوشت و مرغ مورد نیاز قم نداریم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار