انتظار ایجاد ۹۰ هزار شغل در استان اصفهان

نماینده مردم اصفهان گفت: در بودجه ۹۷ انتظار ایجاد ۹۰ هزار شغل از استان وجود دارد چرا که اصفهان پس از تهران بیشترین میزان فارغ التحصیل بیکار را دارد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،ناهید تاج الدین اظهار داشت: برچسب برخوردار بودن اصفهان سبب شده که حق اصفهان در بودجه های سالیانه به خوبی ادا نشود.

وی بیان داشت: برچسب برخوردار بودن باید از اصفهان برداشته شود و بودجه کشور بر اساس عدالت و با توجه به ظرفیت‌های توسعه هر استان تدوین شود به نحوی که حوزه تولید و اشتغال کمترین آسیب را ببیند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: از نکات مثبت بودجه سال ۹۷ برای استان اصفهان و کشور، تخصیص سهم اشتغال پایدار و نیز اشتغال فراگیر و نیز توجه به توسعه اشتغال در مناطق روستایی است که می توان آن را برای اصفهان به فال نیک گرفت.

وی گفت: در سال گذشته بیشتر خانواده ها در دیگر استان‌های کشور مازاد درآمد داشته اند و تنها دو استان کسری درآمدی در بودجه خانوار خود را تجربه کرده اند و این دو استان متاسفانه استانهای اصفهان و همدان بودند که هزینه‌های خانوار در آنها از درآمدهای آنها پیشی گرفت که به رغم این وضعیت، باز هم اصفهان پس از تهران بیشترین پرداخت مالیات را باید داشته باشد.

تاج الدین اعلام کرد: چرا باید اصفهانی‌ ها در بین استان‌های کشور پس از تهران بیشترین پرداخت کننده مالیات در سال آینده باشند و حدود ۹۰ درصد درآمد استان در بودجه ۹۷ از محل وصول مالیات تامین شود.

وی بیان داشت: اصفهان بیشتر از تهران، خراسان رضوی، خوزستان و فارس برای کشور درآمد کسب نمی کند پس چرا کمتر از این استان ها به آن هزینه اختصاص داده می شود.
نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: این در حالی است که در بودجه ۹۷ انتظار ایجاد ۹۰ هزار شغل از استان وجود دارد چرا که اصفهان پس از تهران بیشترین میزان فارغ التحصیل بیکار را دارد.

وی ادامه داد:‌ سهم استان اصفهان از بودجه ۹۷ از تهران، خراسان رضوی، خوزستان و فارس کمتر است، این در حالی است که استان اصفهان به لحاظ جمعیتی سومین استان پر جمعیت کشور و نیز به لحاظ شاخص‌های توسعه ۱۵ درصد تولید ناخالص ملی را تحقق می‌بخشد.

تاج الدین گفت: بزرگی این رقم یعنی ۱۵ درصد تولید ناخالص ملی وقتی مشخص می شود که بدانیم سهم ۱۲ استان کشور از تولید ناخالص داخلی کمتر از ۲۳ درصد است.

وی ادامه داد: بودجه ۹۷ اصفهان به رغم تمام نقاط قوت، نقاط ضعفی نیز دارد که قطعا باید اصلاح شود و من در آخرین اقدام خود در این زمینه در دیداری که این هفته در قالب فراکسیون اشتغال با آقای جهانگیری داشتیم در خصوص تخصیص اعتبارات ملی به پروژه های کلان استان همچون قطار شهری اصفهان، کنار گذر شرق، توسعه فرودگاه، اعتبارات مربوط به تغییر الگوی کشت کشاورزان، اجرایی شدن طرح تسهیلات اشتغال روستایی و تمام پروژه هایی که به نوعی در حوزه اشتغال نیز تاثیر گذار هست، پیگیری کردم.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: متاسفانه در حق اصفهان به عنوان مرکز ثقل توسعه کشور همواره اجحاف شده و در بودجه ۹۷ نیز این روند ادامه یافته است.

وی گفت: در بودجه ۹۶ به میزان ۶۳ هزار میلیارد تومان سهم درآمد اصفهان پیش بینی شده بود که ۵۹ هزار میلیارد تومان آن مربوط به وصول مالیات بود.

تاج الدین تاکید کرد: تا امروز تنها ۶۳ درصد از مالیات هشت ماهه در سال ۹۶ در اصفهان محقق شده که این نشان از غیر واقعی بودن درآمدهای مالیاتی دولت و عدم تحقق درآمدهای پیش بینی شده در بودجه ۹۶ دارد.

وی گفت: نتیجه این عملکرد این است که فشار بیشتر به مالیات دهندگان اصفهانی با شکست مواجه شده و برای دولت کسری بودجه به ارمغان می‌آورد.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.