ورود سامانه بارشی جدید به کشور

به گزارش اداره کل هواشناسی لرستان سامانه جدیدی که در راه کشور است، فعالیت جدی خود را از اواخر روز یکشنبه و طی دوشنبه از سمت شمالغرب و غرب آغاز خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛بر پایه این گزارش طی روز دوشنبه ۱۱ دیماه ما برای استان‌های آذربایجان غربی، شرقی، اردبیل کردستان، کرمانشاه، ایلام، گیلان، زنجان و نقاطی از همدان و لرستان بارندگی، وزش باد و کاهش دما پیش بینی می‌کنیم.

بارش در شمالغرب، ارتفاعات البرز غربی و زاگرس بشکل برف نمایان خواهد شد.

بیشترین میزان بارش طی روز دوشنبه بر روی جنوب غربِ آذربایجان غربی و غرب کردستان خواهد بود.

طی روز سه شنبه با تقویت جریانات شمالی بر روی کرانه‌های دریا خزر تشدید بارندگی‌ها و افت دما پیش بینی می‌شود.

طی روز سه شنبه علاوه بر کرانه‌های دریا خزر، دامنه‌های البرز، استان‌های زنجان، قزوین، تهران، شمال سمنان، گلستان و خراسان شمالی با بارش باران، گاهی وزش باد و در ارتفاعات بارش برف پیش بینی می‌شود.

بارندگی‌ها در شمالغرب و غرب کشور طی روز سه شنبه تداوم خواهد داشت، استان‌های آذربایجان‌های غربی و شرقی، اردبیل، کردستان، کرمانشاه، همدان، لرستان، مرکزی، ایلام، خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهکیلویه و بویراحمد، غرب اصفهان و با شدت کمتر شمال بوشهر و فارس پیش بینی می‌شود.

شدت بارش‌ها طی روز سه شنبه بر روی استان‌های ساحلی دریا خزر برای مناطقی از گیلان، مازندران و غرب گلستان خواهد بود.
همچنین برای دامنه‌های غربی زاگرس برای استان‌های کردستان، کرمانشاه، لرستان، شمال خوزستان، غرب اصفهان و چهارمحال و بختیاری بارندگی‌های نسبتا مطلوبی خواهیم داشت.

از ظهر روز سه شنبه بتدریج از میزان بارش‌ها در غرب کشور کاسته خواهد شد، اما همچنان شدت بارش‌ها را در شرق مازندران، گلستان و خراسان شمالی خواهیم داشت.

همچنین از سه شنبه بعد از ظهر و طی روز چهارشنبه بارش‌ها به منطقه شمال شرق نیز خواهد رسید، مناطقی از شمال و نیمه شرقی استان سمنان و خراسان رضوی با شدت کمتر از رگبار باران و در مناطق سردسیر ریزش برف بهره‌مند خواهد شد.

طی فعالیت سامانه بارشزا در روز سه شنبه و چهارشنبه افت محسوس دما در بیشتر مناطق کشور بین ۵ تا ۸ درجه خواهد بود که در مناطقی مثل اردبیل بین ۱۰ تا ۱۲ درجه هوا سردتر می‌شود، با برودت هوا طی روز سه شنبه در بسیاری از مناطق شمالغرب، غرب، دامنه‌های البرز برف خواهد بارید.

به سبب ریزش برف در جاده‌های کوهستانی لغزندگی معابر، مه گرفتگی کاهش دید وجود داشته لذا توصیه می‌شود همراه داشتن تجهیزات زمستانی مورد توجه قرار گیرد.

پدیده دیگری که باید اشاره شود، وزش بادی ست که در برخی ساعات شدید خواهد بود؛ طی روز دوشنبه و خصوصا سه شنبه استان‌های واقع در دامنه‌های زاگرس، جنوبغرب، دامنه‌های جنوبی و حاشیه جنوبی البرز، سپس در شمالشرق، شرق و جنوب شرق در برخی ساعات با وزش باد مواجه خواهند بود که در جنوبشرق، جنوب و جنوبغرب کشور می‌تواند با پدیده گرد و خاک همراه شود.

سامانه با آخرین فعالیت خود در شرق سواحل خزر و شمال شرق اوایل وقت روز پنجشنبه از کشور خارج خواهد شد.

 

انتهای پیام/پ

 

 سامانه بارشی جدید به کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.