نجفی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛

آشوبگران 2 دستگاه اتوبوس را به آتش کشیدند/ سهمیه طرح ترافیک همه اقشار حذف می شود

نجفی با اشاره به آشوب های شب گذشته تهران گفت: دو دستگاه اتوبوس آتش زده شد و چند ایستگاه اتوبوس هم مورد تخریب قرار گرفت.

آشوبگران 2 دستگاه اتوبوس را به آتش کشیدند/ تخریب چند ایستگاه اتوبوسمحمد علی نجفی شهردار تهران در گفتگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به اغتشاشاتی که شب گذشته در پی اعتراضات مردمی صورت گرفت، اظهار کرد: دو دستگاه اتوبوس آتش زده شد و چند ایستگاه اتوبوس هم مورد تخریب قرار گرفت.

وی تصریح کرد: در برخی خیابان‌ها نرده‌هایی که به منظور جداسازی خط اتوبوسرانی از سایر خودروها نصب شده بود توسط اغتشاشگران کنده شد.

شهردار تهران در پایان خاطرنشان کرد: آمار دقیقی از میزان ریالی خسارت‌های شب گذشته وجود ندارد.

وی همچنین در مورد موضوع طرح ترافیک سالانه و سهمیه افراد برای گرفتن مجوز سالانه گفت: سهمیه طرح ترافیک برای همه اقشار از جمله خبرنگاران حذف می شود.

۳۰ درصد لوله‌های آب و فاضلاب تهران فرسوده است

همچنین محمدعلی نجفی، شهردار تهران در صحن شورای شهر تهران اظهار کرد: پارک‌ها، سوله‌های ورزشی، اماکن بحران، برخی مساجد و مدارس امن هستند که همه این موارد از قبل شناسایی شده و در نقشه محلات وجود دارد.

وی افزود: این اماکن یا دارای ساختمان خیلی قوی و یا حیاط قابل توجه هستند که شهروندان در آن اسکان پیدا کنند، اما مجموعه این امکانات کفاف اسکان اضطراری پس از یک زلزله بزرگ را نمی‌دهد که برای این موضوع برنامه داریم.

شهردار تهران تصریح کرد: با محاسبات خود شرکت آب و فاضلاب حدود ۳۰ درصد لوله‌های آب و فاضلاب تهران فرسوده است و با یک لرزه شدید دچار شکستگی شده و آب‌گرفتنگی ایجاد می‌کند.

نجفی گفت: شرکت گاز به خاطر برنامه‌هایی که از قبل اجرا شده، اعلام کرده از سال ۹۷ وضعیت گازرسانی به شکلی در می‌آید که سیستم هوشمند لوله کشی به مجرب وقوع زلزله بالا، قطع شود.

وی افزود: اگر برق قطع شود و یا خودمان بخواهیم برق را قطع کنیم به سیستم جایگزین نیاز داریم خصوصا اگر اتفاق در شب به وقوع پیوسته باشد.

ظرفیت امدادرسانی هوایی در تهران صفر است

شهردار تهران تصریح کرد: ظرفیت‌های امدادرسانی هوایی تقریبا در تهران صفر است، البته وزارت بهداشت چند هلی‌کوپتر خریداری کرده و ما کمک می کنیم زودتر به مجموعه اضافه شود. هلال احمر هم هلی‌کوپتر دارند اما بسیار محدود است.

نجفی گفت: سیستم هوشمند اعلام خطر وجود ندارد، باید حتما اپلیکیشن‌های خاصی برای بحران تهران طراحی کنیم. به سازمان فناوری اعلام کردم روی این مسئله کار کنند و روی موبایل حتما اپلیکیشن خاص بحران تهران داشته باشیم که همشهریان ما وقتی چنین اتفاقی می‌افتد اگر از رادیو و تلویزوتی فاصله می‌گیرند از طریق موبایل بتوانند با این اپلیکیشن‌ها تصمیم گیری کنند و راهنمایی شود.

وی افزود: شبکه ارتباطی یکپارچه مدیریت بحران تاکید کرد سال‌ها است با وزارت ارتباطات بحث می کنیم در دوره قبلی و فعلی مدیریت شهری که شهردرای تهران باید سیستم بی سیم مستقل داشته باشد. تجربه زلزله اخیر ثابت کرد حرف ما درست است، نیاز به یک سیستم مستقل بی سیم برای شهرداری تهران وجود دارد که متاسفانه تاکنون این مسئله را تائید نکردند.

شهردار تهران گفت: وزیر بهداشت در یک برنامه تلویزیونی از ایمن بودن بیمارستان‌های تهران ابراز نگرانی کردند و باید به وضعیت ایمنی بیمارستان ‌ها رسیدگی شود.

پایگاه‌های آتش نشانی شهر تهران پاسخگوی شرایط بحرانی نیستند

نجفی تصریح کرد: ۱۵۰ پایگاه آتش نشانی داریم که در یک شرایط بحرانی پاسخگو نیست، همچنین مسئله امنیت و بروز نا‌امنی در وقوع زلزله وجود دارد که نیروی انتظامی باید طرح خود را در این زمینه بیاورد.

وی افزود: شبکه اختصاصی امداد و نجات در شهر تهران باید ایجاد شود، همچنین باید یکسری معابر را اختصاص دهیم که وقتی بحران به وقوع می‌پیوندد این شبکه‌ها کامل آزاد باشند و هیچ اتومبیلی اجازه ورود به این شبکه‌ها را نداشته باشند.

 شهردار تهران تصریح کرد: اسکان اضطراری در محلات، پارک‌ها، مساجد، مدارس، پایگاه‌های بحران و سالن‌های ورزشی صورت می‌گیرد.

نجفی گفت: ما بلافاصله سالن‌های ورزشی را آماده کردیم و مردم هم استفاده کردند مثلا وزارت ورزش اعلام کرد استادیوم آزادی برای اسکان مردم آماده است. به نظرمن این تصمیم درستی نبود، چرا که مردم را به سمتی بردیم که زلزله اتفاق افتاده است. به اضافه اینکه حرکت مردم را توصیه کرد، در حالی که برعکس باید بگوییم در اضطرار مردم زیاد حرکت نکنند. در محلات ساکن شوند و بعد طبق برنامه‌ای که تنظیم کرده‌ایم تدریجا آ‌ن‌ها را به اسکان موقت سوق دهیم.

وی افزود: در زلزله ای مثل سردشت و شهرهای اطراف برای اسکان موقت بحث عمدتا کانکس است. اگر زلزله جدی در تهران اتفاق بیفتد با کانکس نمی‌توانیم حل کنیم.

شهردار تهران تصریح کرد: باید شهرکی را آماده کنیم و زیر ساخت‌هایی مثل آب، برق و  غیره را فراهم کنیم که شهرک اسکان موقت تهران شود، در فاز اول آن امکان تخلیه را فراهم کنیم و در فاز دوم خود شهرک را آماده کنیم.

نجفی افزود: تعداد جلسات شورای هماهنگی رسما سه جلسه بود، اما جلسات غیر رسمی زیادی با حضور کل و یا گارگروه‌های شورا داشتیم، علت عدم اعلام این بود که در مردم ایجاد اضطراب و نگرانی نکند.

وی افزود: احساس کردیم خود برگزرای جلسات شورای هماهنگی یعنی دائم منتظریم دو ساعت دیگر یا یک روز دیگر زلزله بیاید.

شهردار تهران گفت: شاید ۲۴ – ۲۵ جلسه غیر اعلام شده داشتیم، البته همه آن را من شرکت نکردم و با حضور مسئولان کارگروه ها برگزار شد.

نجفی تصریح کرد: یکی از سایت‌ها نوشته بود من کیش بودم بعدا گفتم شش ماه است که کیش نرفته‌ام. بعدا که یادم افتاد دیدم نماز عید فطر در کیش خواندم.

وی افزود: در سومین جلسه شورای هماهنگی مصوبه ای ۱۰ بندی داشتیم. یکی از آن ۱۰ بند این است که همه دستگاه‌ها ظرف مدت سه ماه باید درباره اجرای مصوبه دولت در سال ۸۹ و ماموریتی که به هر دستگاه داده شده است اعلام کنند چه بخشی از آن ماموریت با امکانات فعلی قابل اجرا است و در ادامه برای اجرای ماموریت به چه امکاناتی نیاز دارند. قرار شد سازمان مدیریت بحران دو هفته یکبار از دستگاه ها پیگیری کند تا این گزارش را آماده کنند.

برگزاری سه جلسه مدیریت بحران از زمان زلزله اول تا کنون

شهردار تهران گفت: در روز ۲۹ آذر و ششم دی ماه دو زلزله را در شهر تهران داشتیم که به دلایل خیلی روشنی در زلزله دوم هم عکس‌العمل مردم و هم اقدامات دستگاه‌های مذکور خیلی سازماندهی شده‌تر و مناسب‌تر بود.

نجفی مطرح کرد: زلزله اول هم بزرگ‌تر بود و هم در عمق کمتری از زمین اتفاق افتاد و هم آمادگی ۱۰۰ درصد برای مردم و دستگاه‌های اجرایی وجود نداشت؛ زلزله دوم شدت کمتری داشت و در عمق بیشتری بود. مردم نیز آمادگی نسبتی و تمرین داشتند. همچنین همه دستگاه‌های مسئول در آمادگی کامل به سر می‌بردند.

وی افزود: ساعت وقوع در زلزله دوم بعد از نیمه شب بود و خیلی از همشهریان خواب بودند حتی برخی زلزله را احساس نکردند.

نجفی تصریح کرد: تعداد زیادی از مردم در پارک‌ها اسکان یافته بودند و شهرداری امکانات و تسهیلاتی در اختیار آنان قرار داده بود.

شهردار تهران گفت: در این مدت سه جلسه مدیریت بحران داشتیم. در جلسه آخر تصممیم گرفتیم شرایط قرمز و آمادگی ۱۰۰ درصد را به شرایط زرد آمادگی معمولی تبدیل کنیم.

وی افزود: جلسات متعدد با بخش‌ها و مدیران مختلف در وزارت کشور و سازمان‌های ذ‌ی‌ربط برگزار شد.

شهردار تهران تصریح کرد: کارگروه‌های تخصصی شورای هماهنگی همه فعال شدند. بررسی‌های خود را در ارزیابی وضع و آمادگی برای اقدامات بعدی انجام دادند.

نجفی گفت: سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران نیز اقداماتی را انجام داده است.

انتقاد شهردار تهران از شایعه‌سازی های بعد از زلزله

شهردار تهران تصریح کرد: شهروندان اصلا آمادگی زلزله را نداشتند. برخی مسئولان و برخی افراد در فضای مجازی حرف‌هایی را به قصد و غیر قصد گفتند و مردم را دچار نگرانی کردند.

وی افزود: مثلا وقتی یک نفر به عنوان متخصص بگوید این پیش لرزه بوده است و زلزله بعدی چند ساعت بعد اتفاق می‌افتد در حالی که سیستم علمی وجود ندارد که این تشخیص را بدهیم، طبیعی است با این حرف شهروندان همه نگران می‌شوند و همه از منزل خارج می‌شوند و اتفاق شب اول برای شلوغی خیابان‌ها رخ می‌دهد.

نجفی گفت: عده‌ای با خودروی شخصی شروع به دور زدن در خیابان‌ها کردند، این موضوع ترافیکی ایجاد کرد که دعا می‌کردیم اتفاق بدی نیفتد که اگر اتفاقی می‌افتاد دو سه ساعت اول هیچ فعالیت امدادی در تهران امکان پذیر نبود.

وی افزود: نمی‌دانم مردم به چه علتی می‌روند باک بنزین را پر می‌کنند، البته از یکی از مسئولان نقل شده بود که مردم اگر می‌توانند از تهران خارج شوند که بعدا مشخص شد این حرف را نزده است و حرف غلطی هم است چون امکان پذیر نیست.

شهردار تهران تصریح کرد: به طور متوسط ۹ میلیون لیتر بنزین در پمپ بنزین های تهران زده می شود که این حجم به ۱۵ میلیون لیتر رسید.

نجفی گفت: چندین تانکر بنزین در ترافیک ماشین‌های پشت پمپ بنزین گیر کردند. با یک بروز جرقه و آتش گرفتن تانکرها فاجعه می‌آفرید.

3 هزار و 200 هکتار بافت فرسوده شهروندان تهرانی را هنگام زلزله تهدید می‌کند

وی افزود: فضای مجازی هم تهدید و فرصت است اما در رصد آنچه در فضای مجازی اتفاق افتاد کاملا عده‌ای ضد انقلاب و غیره به قصد و غرض شروع به ایجاد شایعه و تحریک و ترساندن مردم کردند. در جایی هم فضای مجازی به ما کمک کرد پیام‌مان را زود به مردم برسانیم که این خوب است اما در مقابل باید اقدامات منفی کنترل شود

شهردار تهران گفت: از همشهریان و عموم ملت تقاضا می‌کنم با انتقال شایعات و اخبار نادرست به تشویش کمک نکنند.

نجفی تصریح کرد: در هر دو زلزله اقدامات شهرداری و سایر دستگاه‌ها خیلی خوب و مثبت بود. نقاط ضعف هم وجود داشت که موارد متعددی درباره کمبودها و نقاط ضعف وجود دارد.

وی افزود: 3 هزار و 200 هکتار بافت فرسوده در تهران وجود دارد که برنامه‌های زیادی برای نوسازی صورت گرفته است. ۴۱ درصد بافت فرسوده تهران در سال‌های گذشته نوسازی شده اما هنوز به نقطه ایده‌آل نرسیده‌ایم.

شهردار تهران تصریح کرد:اگر شورای شهر موافق باشند باید با دولت برای ایجاد کارگروه ملی زلزله در شهر تهران به ریاست معاون اول مکاتبه کنیم.

نجفی گفت: در دولت دوم اصلاحات کارگروهی برای زلزله تهران به ریاست عارف تشکیل شد و اقدامات خیلی خوبی هم انجام شد. زیر بنای یکسری از مطالعات بعدی گذاشته شد اما بعدها فعالیت این کارگروه متوقف شد.

شهردار تهران تصریح کرد: ضروری است مسئله ایجاد شبکه همکاری با سازمان های غیر دولتی محلی برای مدیریت رفتارهای اجتماعی دنبال شود. سمن‌هایی هستند که می‌توانند در این زمینه کمک کنند اگر درخواست جدی کنیم گروه‌های مردمی می‌توانند خیلی کمک کنند.

وی افزود: باید مقابله با بحران را در سطح اول محلی کنیم. سیاست شورا و شهرداری به عنوان سیاست مدیریت محلی و تقویت محله محوری است. مسایل مدیریت بحران نیز باید در این سیاست دنبال شود.

نجفی گفت: ۱۴ مورد راهکار کوتاه مدت را پیشنهاد کردیم که برخی طرح و برخی دیگر عملیات خاصی است که باید انجام شود. همچنین ۲۰ مورد راهکارهای بلند مدت ارائه دادیم.

انتهای پیام/

سخنان نجفی در آشوب های 9 دی تهران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۰۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۳ ۱۲ دی ۱۳۹۶
اشوبگران باید مجازات بشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۴ ۱۱ دی ۱۳۹۶
آشوبگران باید مجازات بشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۷ ۱۱ دی ۱۳۹۶
باتعدیل نیرو با این بیکاری و اوضاع اقتصادی مخالفم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۰ ۱۱ دی ۱۳۹۶
باتعدیل نیرو با این بیکاری و اوضاع اقتصادی مخالفم
Iran (Islamic Republic of)
سلام
۰۷:۳۵ ۱۱ دی ۱۳۹۶
مرگ بر امریکا واسرائیل و السعود .
این اشوبگران باید مجازاااااااااااااااااااااااااااااااااااات بشوند در ملاعام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۳۴ ۱۱ دی ۱۳۹۶
گرونی چرا
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۱:۳۱ ۱۱ دی ۱۳۹۶
چرا یارانه هارو قطع کردید ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۸ ۱۱ دی ۱۳۹۶
توروخدا هرچه زودتر بررسی و پیگیری کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۰ ۱۰ دی ۱۳۹۶
چرا طرح ترافیک حذف میشود ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۴ ۱۰ دی ۱۳۹۶
من یه جوان با حقوق 800تومن و متاهل چیکار کنم توروخدا افزایش حقوق کارگرا وکارمندا رو بدهید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۹ ۱۰ دی ۱۳۹۶
من یه جوان با حقوق 800تومن و متاهل چیکار کنم توروخدا افزایش حقوق کارگرا وکارمندا رو بدهید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۱ ۱۰ دی ۱۳۹۶
گرانی تا کی ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۰ ۱۰ دی ۱۳۹۶
آشوبگران باید مجازات بشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۷ ۱۰ دی ۱۳۹۶
گرانی وبیکاری و مشکلات مردم را خواهش میکنم حل کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۶ ۱۰ دی ۱۳۹۶
خدا دشمنان اسلام را نابود کنه
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۲۲:۴۳ ۱۰ دی ۱۳۹۶
چرا تلگرم قطع شد ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۷ ۱۰ دی ۱۳۹۶
مرگ بر امریکا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۱ ۱۰ دی ۱۳۹۶
اقشار ضعیف جامعه دارن از گشنگی ....؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۹ ۱۰ دی ۱۳۹۶
کاش فقط اتوبوس بود که اتیش زدند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۹ ۱۰ دی ۱۳۹۶
والا اگر زلزله ما را نکشه سردی ما را میکشه اخه چرا گاز خانه ما را تو این سرما بدلیل نداشتن پول قطع کردن و داریم یخ میزنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۹ ۱۰ دی ۱۳۹۶
چرا باید حذف بشه خوب بود که
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۶ ۱۰ دی ۱۳۹۶
آخه اتیش زدن اتوبوس چه دردی از شما دوا کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۳ ۱۰ دی ۱۳۹۶
بیشتر از دو دستگاه بوده
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۹:۴۲ ۱۰ دی ۱۳۹۶
همان هایی که سال 88 فتنه را مدیریت میکردند الان دوباره سربراوردن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۵ ۱۰ دی ۱۳۹۶
وافعا که
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۴ ۱۰ دی ۱۳۹۶
به اتویوس چیکار دارید اخه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۴۱ ۱۱ دی ۱۳۹۶
هرچه زودتر اشوبگران باید اعدام شوند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۸ ۱۰ دی ۱۳۹۶
گرانی را ازبین ببرید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۲ ۱۰ دی ۱۳۹۶
مگه قرار طرح ترافیک سالیانه هم عبور مرورشون ممنوع بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۲ ۱۰ دی ۱۳۹۶
ما همه ایرانی هستیم و یک امت واحده و یک خانواده هستیم, تو هر خانواده ای دعوا هست, صلح و سازش هم هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۶ ۱۰ دی ۱۳۹۶
گرونی و بیکاری هست ولی ما مخالف آشوب هستیم این آشوب گرها از مردم نیستند وبرای مردم آشوب نمیکنند خدا میدونه برای کی دارن کار میکنند
Iran (Islamic Republic of)
سیروس
۱۸:۳۲ ۱۰ دی ۱۳۹۶
باید با این افراد برخورد جدی شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۱ ۱۰ دی ۱۳۹۶
برخورد جدی حتما با آشوبگران باید صورت گیرد ودر ملاعام مجازات کنید .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۲ ۱۰ دی ۱۳۹۶
آشوب گران را دست گیرکنین ومجازاتشون کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۱ ۱۰ دی ۱۳۹۶
در ملاعام هرچه زودتر این اشوبگران اعدام شوند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۱ ۱۰ دی ۱۳۹۶
آشوب گران را دست گیرکنین ومجازاتشون کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۶ ۱۰ دی ۱۳۹۶
گرانی و بیکاری مردم را حل کنید .خواهشمندم همه چیزو ارزون کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۳ ۱۰ دی ۱۳۹۶
تورخدا همه چیزو ارزون کنید من یه کارگرم از کجا بیارم بخوریم
United States of America
س
۱۷:۳۱ ۱۰ دی ۱۳۹۶
باید مجازاتشون کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۶ ۱۰ دی ۱۳۹۶
من یه جوان تحصیلکرده بیکارم دنبال کار رفتم اما کو کار ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۷ ۱۰ دی ۱۳۹۶
از مسئولان خواهشمندم با انها برخورد جدی کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۷ ۱۰ دی ۱۳۹۶
از مسئولان خواهشمندم با انها برخورد جدی کنند
Iran (Islamic Republic of)
سیروس
۱۶:۳۵ ۱۰ دی ۱۳۹۶
این همه گرونی چرا ؟
البته باید با اشوبگران برخورد شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۵ ۱۰ دی ۱۳۹۶
به حرف دل مردم گوش کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۳ ۱۰ دی ۱۳۹۶
این ها اشوبگران باید هرچه زودتر مجازات بشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۶ ۱۰ دی ۱۳۹۶
کاهش قیمت برای تمام کالاها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۶ ۱۰ دی ۱۳۹۶
این همه گرونی چرا ؟
البته باید با اشوبگران برخورد شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۶ ۱۰ دی ۱۳۹۶
به حرف دل مردم گوش کنید
Iran (Islamic Republic of)
سلام.
۱۵:۲۷ ۱۰ دی ۱۳۹۶
با آشوب گران باید جدی برخورد بشه .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۷ ۱۰ دی ۱۳۹۶
من یک کارمند سازمان بهزیستی هستن دریافتی بنده950هزارتومان درماه است 6نفرهستیم با پرداخت اجاره خانه وقبوض گاز وبرق واب که ماهیانه شده وخرج تحصیل مدارس فرزندانم اگربخواهیم فقط نان خالی با تخم مرغ یاپنیر چقدرمیشود؟؟؟؟
چرا به وضع مردم رسیدگی نمشود ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۴ ۱۰ دی ۱۳۹۶
جوان ۲۷ ساله ای که با مدرک فوق لیسانس مهندسی برق هنوز کار ندارد و قادر به ازدواج نیست, دانش آموز ۱۶ ساله ای که پدرش کارگر کارخانه بوده ولی حالا بیکار شده و هیچ منبع درآمدی ندارندد, اینها بچه های مردم هستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۳ ۱۰ دی ۱۳۹۶
جوان ۲۷ ساله ای که با مدرک فوق لیسانس مهندسی برق هنوز کار ندارد و قادر به ازدواج نیست, دانش آموز ۱۶ ساله ای که پدرش کارگر کارخانه بوده ولی حالا بیکار شده و هیچ منبع درآمدی ندارندد, اینها بچه های مردم هستند
Germany
ناشناس
۱۵:۲۰ ۱۰ دی ۱۳۹۶
این همه گرونی چرا ؟
البته باید با اشوبگران برخورد شود
Iran (Islamic Republic of)
محمدی
۱۴:۵۸ ۱۰ دی ۱۳۹۶
گرانی بیداد میکنه ، بیکاری موج میزنه
به فکر مردم باشید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۹ ۱۰ دی ۱۳۹۶
من یک کارمند سازمان بهزیستی هستن دریافتی بنده950هزارتومان درماه است 6نفرهستیم با پرداخت اجاره خانه وقبوض گاز وبرق واب که ماهیانه شده وخرج تحصیل مدارس فرزندانم اگربخواهیم فقط نان خالی با تخم مرغ یاپنیر چقدرمیشود؟؟؟؟
چرا به وضع مردم رسیدگی نمشود ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۴ ۱۰ دی ۱۳۹۶
چرا همه چیز یه دفعه گرون شد تا کی باید گرانی ؟
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۴:۲۸ ۱۰ دی ۱۳۹۶
بخدا وقتی سوار اتوبوس میشم میخوام خفه بشم و قلبم میگیره. خواهش میکنم تبلیعات را از روی شیشه پنجره ها بردارید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۸ ۱۰ دی ۱۳۹۶
سلام...
آشوبگران باید مجازات بشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۸ ۱۰ دی ۱۳۹۶
سلام...
آشوبگران باید مجازات بشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۴ ۱۰ دی ۱۳۹۶
خداکمک کنه هیچ حادثه ای پیش نیاد
Iran (Islamic Republic of)
حسن
۱۴:۱۳ ۱۰ دی ۱۳۹۶
ظرفیت امدادرسانی هوایی در تهران صفر است ؟؟؟؟؟!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۳ ۱۰ دی ۱۳۹۶
از نیروی انتظامی کمال تشکر را دارم برای امنیت کشور زحمت میکشند .ممنونم
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۳:۵۷ ۱۰ دی ۱۳۹۶
این اشوبگردان اصلا نباید حمله میکردند اخه چرا به اموال مردم صدمه وارد میکنه این یعنی چی
باید انهارا مجازات کنند هرچه زودتر . از مسئولان خواهشمندم با انها برخورد جدی کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۶ ۱۰ دی ۱۳۹۶
خداکنه زلزله نیاد وحادثه ای پیش نیاد
Germany
ناشناس
۱۳:۵۳ ۱۰ دی ۱۳۹۶
طرح ترافیک چرا باید حذف بشه ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۴ ۱۰ دی ۱۳۹۶
باید با برخورد جدی با آشوب گران صورت گیرد .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۲ ۱۰ دی ۱۳۹۶
خداکنه دیگه زلزله نیاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۴۰ ۱۱ دی ۱۳۹۶
دعا کنید فقط
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۲ ۱۰ دی ۱۳۹۶
خداکنه دیگه زلزله نیاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۲ ۱۰ دی ۱۳۹۶
با سلام سرویس ادارات را حذف کردندچرا ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۹ ۱۰ دی ۱۳۹۶
نباید به دستگاه اتوبوس را اتش میزدند باید باهاشون برخورد بشه تا درس عبرتی بشه برای بقیه
-
ناشناس
۱۳:۱۶ ۱۰ دی ۱۳۹۶
وای خدای من . لوله های فاضلاب محل ما هر هفته میترکه والا ما تماس گرفتیم بیان رسیدگی کنند میگن امروز و فردا توروخدا رسیدگی کنید احتمالا پوسیده میزارند این لوله های اب وفاضلاب هاو .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۳۹ ۱۱ دی ۱۳۹۶
انشالله مشکلات رفع میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۵ ۱۰ دی ۱۳۹۶
از شهردار محترم خواهشمندم سازمان های شهرداری راباز بزارند جوانان را استخدام کنند برای کار .منی که رشته تحصیلیم به شهرداری مرتبطاست چرا استخدام نمی کنند چرا ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۰ ۱۰ دی ۱۳۹۶
لطفا با این آشوبگران که امنیت مردم رو از بین میبرند و به اموال مردم آسیب میزنند برخورد جدی صورت بگیرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۸ ۱۰ دی ۱۳۹۶
لطفا با این آشوبگران که امنیت مردم رو از بین میبرند و به اموال مردم آسیب میزنند برخورد جدی صورت بگیرد
-
ناشناس
۱۳:۰۰ ۱۰ دی ۱۳۹۶
خواهش میکنم مشکل گرانی و بیکاری جوانان را حل کنید .
Iran (Islamic Republic of)
امیر علی
۱۳:۰۰ ۱۰ دی ۱۳۹۶
اگه بااین اشوبگران برخورد نشه بازهم ازاین جور موارد پیش میاد خواهش میکنم با انها برخورد جدی شود و مجازاتشون کنند خواهش میکنم .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۸ ۱۰ دی ۱۳۹۶
اگه بااین اشوبگران برخورد نشه بازهم ازاین جور موارد پیش میاد خواهش میکنم با انها برخورد جدی شود و مجازاتشون کنند خواهش میکنم .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۸ ۱۰ دی ۱۳۹۶
باید تمام ساختمان هارو محکم بسازند . تا مقاوم ومحکم باشه تازلزله ساختمان هارا خراب نکنه .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۸ ۱۰ دی ۱۳۹۶
انشالله شاهد هیچ حادثه ای از جمله زلزله نباشیم
Iran (Islamic Republic of)
حسام
۱۲:۰۶ ۱۰ دی ۱۳۹۶
چرا اینقدر گرانی هست؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۳ ۱۰ دی ۱۳۹۶
اسکان اضطراری در محلات حتما باید صورت گیرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۹ ۱۰ دی ۱۳۹۶
از شهردار تهران خواهشمندم بحث اشتغال برای جوانان هم مطرح کنند در شهرداری .سپاس فراوان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۸ ۱۰ دی ۱۳۹۶
از شهردار تهران خواهشمندم بحث اشتغال برای جوانان هم مطرح کنند در شهرداری .سپاس فراوان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۵ ۱۰ دی ۱۳۹۶
خسارتهای که اشوبگران زدند به اموال عمومی باید مجازات بشن در ملاعام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۹ ۱۰ دی ۱۳۹۶
چرا حذف میشه طرح ترافیک ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۴ ۱۰ دی ۱۳۹۶
اول ایمنی بعد کار
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۳ ۱۰ دی ۱۳۹۶
شما دونستی به منم بگو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۹ ۱۰ دی ۱۳۹۶
باید برخورد جدی شود با اشوبگران
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۹ ۱۰ دی ۱۳۹۶
طرح ترافیک چرا حذف میشه آخه ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۸ ۱۰ دی ۱۳۹۶
اشوبگر باید مجازات بشن چون صدمه به اموال مردم زدند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۸ ۱۰ دی ۱۳۹۶
موافقم نباید به اموال مردم حمله میکردند واقعا متاسفم
Seychelles
ناشناس
۱۱:۳۱ ۱۰ دی ۱۳۹۶
بابد با آنها برخورد جدی شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۲ ۱۰ دی ۱۳۹۶
آسیب رساندن به بیت المال اصلا کار خداپسندانه نیست.باید با انها برخورد جدی شود تادرس عبرتی بشه برای بقیه مجازاتشون کنید
France
ناشناس
۱۳:۲۷ ۱۰ دی ۱۳۹۶
موافقم با برخورد جدی با اشوبگران
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۰ ۱۰ دی ۱۳۹۶
در ملاعام مجازات بشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۷ ۱۰ دی ۱۳۹۶
هرچه زودتر باید با اشوبگران برخورد جدی شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۰ ۱۰ دی ۱۳۹۶
موافقم ای دوست عزیز
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۰ ۱۰ دی ۱۳۹۶
چرا حذف میشود اخه چرا؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۹ ۱۰ دی ۱۳۹۶
این آشوبگران چرا عقده هاتون رو رو اموال عمومی که مربوط به همه مردم هس خالی میکند .ازمسئولان خواهشمندم برخورد جدی با آنه هرچه زودتر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۵ ۱۰ دی ۱۳۹۶
این آشوبگران چرا عقده هاتون رو رو اموال عمومی که مربوط به همه مردم هس خالی میکند .ازمسئولان خواهشمندم برخورد جدی با آنه هرچه زودتر
Iran (Islamic Republic of)
آیلین
۱۱:۱۵ ۱۰ دی ۱۳۹۶
خب همه چی ارزون کنید.
ولی درکل کار این اشوبگران درست نبود بایدمجازات بشن چون اموال مردم بوده.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۸ ۱۰ دی ۱۳۹۶
باید با آشوبگران برخورد جدی شود اصلا کارشون درست نبود
آخرین اخبار