نماینده مردم سلسله و دلفان :

مرگ خاموش ۷ هزار و ۶۵۷ نفر در ۱۰ سال اخیر

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس ضعف نظارت شهرداری‌ها، نظام مهندسی و فرهنگ سازی را سه عامل موثر در مرگ خاموش ۷۶۵۷ نفر از هم‌وطنان در طی ۱۰ سال گذشته دانست.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ "علی رستمیان"  در واکنش به مرگ خاموش ۷۶۵۷ نفر از هم‌وطنان طی ۱۰ سال اخیر، گفت: متأسفانه بر اساس اظهارات مسئولان متولی طی ۱۰ سال گذشته هفت هزار و ۶۵۷ نفر بر اثر گازگرفتگی و مسمومیت با گاز منواکسید کربن جان خود را از دست داده‌اند.

نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه عوامل مختلفی در مرگ ناشی از گازگرفتگی نقش دارد، تصریح کرد: نظام مهندسی و شهرداری‌ها که پایان کار به ساختمان‌ها می‌دهند در این رابطه نقش مهمی دارند، زیرا در اغلب موارد دیده شده که در ساختمان‌ها لوله‌های گاز به صورت غیراصولی توسط افراد غیر کارشناس انجام شده این در حالی است که کارشناسان نظام مهندسی و شهرداری‌ها باید قبل از ارائه پایان کار نظارت مناسبی را بر این امر داشته و به چنین ساختمان‌هایی پایان کار ارائه نکنند.

وی افزود: متأسفانه بار‌ها دیده‌شده به دلیل عدم نظارت دستگاه‌های مسئول لوله‌های گاز تنها در قسمتی از ساختمان تعبیه‌شده و این اقدام به‌نوعی جنایت است می‌طلبد زمانی که این دستگاه‌ها می‌خواهند پایان کار را ارائه کنند تمامی موارد از جمله لوله‌کشی گاز و لوله‌های بخاری را بررسی و سپس دستورالعمل ایمنی برای دریافت مجوز صادر کنند.

این نماینده مردم در مجلس دهم با تأکید بر اینکه شهرداری‌ها و نظام‌مهندسی باید موظف شوند که قبل از ارائه پایان کار به ساختمان‌ها نظارت مناسبی را بر نکات ایمنی ساختمان‌ها داشته باشند، گفت: علاوه بر این فرهنگ‌سازی از سوی رسانه‌ها باید بیشتر شود و صدا و سیما با انجام رسالت واقعی خود که همانا تولید برنامه‌های مناسب است به سمت فرهنگ‌سازی مناسب گام بردارد.

رستمیان ضعف نظارت شهرداری‌ها، سازمان نظام‌مهندسی کشور و فرهنگ‌سازی را سه عامل مؤثر در افزایش مرگ‌ومیر‌های ناشی از گازگرفتگی دانست و افزود: باید نظارت‌ها بر ساخت‌وساز‌ها افزایش و توجه به رعایت اصولی ایمنی موردتوجه قرار گیرد تا بر اثر بی احتیاطی و سهل‌انگاری برخی جان و سلامت هم‌وطنان در معرض تهدید قرار نگیرد.

انتهای پیام/د

مرگ خاموش ۷ هزار و ۶۵۷ نفر در سلسله و دلفان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.