ستاری: ایران رتبه چهارم تولید‌کننده مهندس در دنیا را داراست‌

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با بیان اینکه ایران رتبه چهارم تولید کننده مهندس در دنیا را به خود اختصاص داد، گفت: دانشگاه‌ها باید بدانند که با پول به‌جایی نمی‌رسند بلکه باید با فروش تکنولوژی مثمر ثمر باشند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛ سورنا ستاری عصر امروز در نشست ستاد راهبردی و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان یزد با اشاره به اینکه هزینه کردن در با پول دولت در پژوهش مانند ساخت یک کارخانه است، اظهار داشت: مطمئناً این کار از نوآوری و ابتکار در کشور جلوگیری می‌کند.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با بیان اینکه برای اجرای طرح‌های فناورانه نیاز به زیست‌بوم در کشور داریم، گفت: بعد از قریب به ۸۰ سال وجود دانشگاه در کشور، در حال ایجاد یک زیست‌بوم هستیم که در آن دولت نباید برای پیاده‌سازی آن وارد شود و دولت فقط باید محیط آن را ایجاد کند.

وی خام فروشی را یکی از معایب بزرگ در کشور است، تصریح کرد: با خام فروشی باعث مشکلات بسیاری در کشور می‌شود که یکی از آن‌ها این است که از نوآوری جلوگیری می‌شود.

ستاری با تأکید بر اینکه اشتغال و پژوهش با پول درست نمی‌شود، اضافه کرد: اقتصاد و پژوهش با عقل و مغز انسان شکل می‌گیرد و باید به‌گونه‌ای بچه‌های امروز را آموزش داد که خود فرد بتواند طرح‌های نوآوری در زمینه‌های مختلف ارائه کند و بداند که اگر روزی با شکست مواجه شد و به زمین خورد، برای موفقیت باید تلاش کند و دوباره با امید به کارش ادامه دهد.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور خاطر نشان کرد: وام یکی از معضلات در کشور است، فرد در زمانی که می‌خواهد به کاری مشغول شود نباید امیدش به دریافت وام باشد بلکه باید به سمت ایده پردازی و نوآوری برود تا بتواند باعث پیشرفت کشور شود.

وی با تأکید بر اینکه همیشه از استارت آپ‌ها حمایت می‌کنیم، افزود: باید به این فهم برسیم که به‌زودی بزرگ‌ترین شرکت‌ها در این حوزه فعالیت می‌کنند و این استارت آپ‌ها باید به‌گونه‌ای کار کنند که هفته‌ای ۱۰ درصد رشد داشته باشد.

ستاری با اشاره به اینکه دانشگاه‌ها باید بدانند که با پول نمی‌توانند به‌جایی برسند، تصریح کرد: دانشگاه‌ها باید به‌گونه‌ای فعالیت کنند که بتوانند با فروش تکنولوژی و علم و فناوری درآمد زایی کنند و این‌گونه است که کشور با موفقیت مواجه می‌شود.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در پایان با بیان اینکه رتبه چهارمین تولید کننده مهندسین در دنیا به ایران تعلق دارد، اظهار داشت: این شاخصه‌ها نشان از پتانسیل بالای کشور است که با مشکل نبود زیست‌بوم روبه‌رو است که امیدواریم این مسئله نیز به‌زودی حل شود.

انتهای پیام/پ

 

سورنا ستاری عصر امروز در نشست ستاد راهبردی و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان یزد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.