سعیدی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

برخی سیاستگذاران درک درستی از بخش فرهنگی کشور ندارند

عضو کمیسیون فرهنگی گفت:برخی سیاستگذاران از مشکلاتی که به دلیل توجه نشدن به بخش فرهنگی کشور ناشی می‌شود، درک درستی ندارند.

برخی سیاستگذاران درک درستی ار بخش فرهنگی کشور ندارندمحمداسماعیل سعیدی عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به سهم اندک بخش فرهنگی در بودجه سال 97 گفت: متأسفانه  برخی سیاست‌گذاران کلان کشور از مشکلات و معضلاتی که به دلیل عدم توجه به بخش فرهنگی و اقتصادی کشور نشات می‌‌گیرد، درک درستی ندارند.

وی افزود: این موضوع  موجب شده تا زمانی که بحث فرهنگی به میان می‌آید، گمان می‌کنند که این بخش زائدی است.

سعیدی تصریح کرد: به عنوان مثال فرهنگ‌سازی در موضوع حفاظت از محیط زیست نقش بسزایی دارد اما وقتی بحث بودجه فرهنگی به میان می‌آید با عکس‌العمل منفی دولتمردان مواجه می‌شویم.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس بیان کرد: بسیاری از مشکلات ما ریشه در نبود درک درست از مسائل و مشکلات و نبود فرهنگسازی است چرا که هنوز به این نتیجه نرسیده‌ایم که بخش قابل توجهی از معضلات اقتصادی، اجتماعی، زیست محیطی ناشی از مسائل فرهنگی است.

وی گفت: هر ساله علی‌رغم تأکید مقام معظم رهبری نسبت به بخش فرهنگی همچنان شاهد کمبود بودجه و بی‌توجهی به این حوزه هستیم.

سعیدی با بیان اینکه ده‌ها پیشنهاد در کمیسیون فرهنگی مطرح کرده‌ایم و در حال بررسی است، تصریح کرد: امیدوارم کمیسیون تلفیق بخشی از موارد دارای اولویت را مورد توجه قرار دهند اگرچه براساس تجربه سال‌های گذشته در نهایت بودجه فرهنگی تغییر چندانی نخواهد کرد اما ما کماکان به تلاش خود ادامه خواهیم داد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار