شریفی مقدم در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛

تعرفه گذاری پرستاری در انتظار مساعدت کمیسیون تلفیق

قائم‌مقام سازمان پرستاری کشور گفت: اجرای قانون تعرفه گذاری پرستاری در انتظار مساعدت کمیسیون تلفیق است.

تعرفه گذاری پرستاری در انتظار مساعدت کمیسیون تلفیقمحمد شریفی‌‌مقدم قائم مقام سازمان پرستاری کشور در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار کرد: قانون تعرفه‌گذاری پرستاری‌ مصوبه‌ مجلس شورای اسلامی‌ در سال 86 بوده و ما به مدت 10 سال به دنبال اجرای کار کارشناسی در خصوص بحث‌ تعرفه‌گذاری و استانداردسازی‌ آن هستیم‌.

وی ادامه داد: دولت بر طبق برنامه ششم توسعه مکلّف‌ است که قانون تعرفه‌گذاری را بر اساس منابع موجود تأمین اعتبار کرده و آن را هر چه سریع‌تر اجرایی کند ولی متأسفانه تا به امروز این قانون در پیچ  و خم موانع مختلف‌ گیر کرده است.

شریفی‌مقدم با بیان اینکه سازمان پرستاری کشور‌ پیشنهاد اجرای قانون را به وزارت بهداشت‌ و کمیسیون‌های مربوطه‌ داده است، افزود: ما با موافقت وزرات بهداشت برای اجرای قانون تعرفه‌گذاری، پیشنهاد بودجه 1000 میلیارد تومانی را به سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی فرستادیم ولی متأسفانه این سازمان به دلایل مختلفی و به بهانه نداشتن منابع کافی نظر مخالف نسبت به تأمین اعتبار این قانون مصوب 10 ساله داده است.

قائم مقام سازمان پرستاری کشور عنوان کرد: با انجام کارهای کارشناسی‌ و پیگیری سازمان پرستاری کشور این قانون با نظر موافق اعضای کمیسیون بهداشت مجلس و به ویژه‌ رییس آن قرار شد که این مسئله در کمیسیون تلفیق‌ بررسی شود.

وی یادآور شد: با توجه به این که قانون تعرفه‌گذاری بر اساس برنامه ششم توسعه باید اجرا شود و همچنین حساسیت‌ بالا در شغل پرستاری‌؛ امیدوارم‌ که کمیسیون تلفیق‌ برای این قانون مصوب‌ 10 ساله مجلس منابعی را تعریف و آن را اجرایی کند.

 انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۲ ۱۰ دی ۱۳۹۶
تعرفه گذاری خدمات نظام مهندسی در انتظار تصویب اصلاحیه قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۲ ۱۰ دی ۱۳۹۶
تعرفه گذاری خدمات نظام مهندسی در انتظار تصویب اصلاحیه قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان