فقر فرهنگی در تماشای یک ورزش جذاب

وضعیت سکوهای ورزشگاه ها این روزها مناسب نیست و شاهد درگیری میان هواداران تیم های مختلف فوتبال در لیگ برتر هستیم.

به گزارشخبرنگار فوتبال و فوتسال  گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، لیگ برترفوتبال این روزها با اوج گرفتن استقلال و بازی های درخشان پرسپولیس جذاب تر شده است و همه از تماشای فوتبال کشورمان لذت می برند.

زمانی که بازی های فوتبال زیبا و پرگل باشد به دور از رنگ و جانبداری از تیمی، همگان این ورزش مهیج را پیگیری می کنند.

با حضور2 مربی خارجی در نیمکت تیم های پرسپولیس و استقلال، مستطیل سبز به سینمای دوست داشتنی و غیر قابل توصیف تبدیل شده است که هواداران فوتبال از نوع بازی های درخشان این دو تیم به نیکی یاد می کنند.

نتایج اخیر سرخابی ها جذابیت لیگ را دو چندان کرده و این در حالی است که هر چه بازی ها در مستطیل سبز دلچسب تر می شود، وضعیت سکوها تاسف برانگیز تر می شود.

اتفاقاتی که در چند وقت اخیر در ورزشگاه ها رخ داده و نمونه آن را روز گذشته در بازی پرسپولیس و تراکتورسازی مشاهده کردیم.این گونه  موضوعات  ضعف شدید فرهنگی میان هواداران را نشان داد.

همگان به این نتیجه رسیدند که سکوهای ورزشگاه های فوتبال باید بازنگری شوند. توهین هواداران دو تیم پرسپولیس و تراکتورسازی به یکدیگر و در نهایت درگیری، مشکلاتی را در فضای ورزشگاه ایجاد کرد. همین موضوع باعث قهر هوادار باتعصب و باشخصیت می شود و با این رفتارها حلقه حضور بانوان در ورزشگاه ها تنگ تر می شود.

احترام گذاشتن در فرهنگ ورزش باستانی حرف اول را می زند و روزی می توانیم خود را قهرمان و پهلوان بدانیم که هواداران ما روی سکوها اصول ابتدایی احترام به رقیب را رعایت کنند.

مسئولان تراکتورسازی معتقدند که 60 هزار هوادار پرسپولیس روز گذشته به آنها توهین کردند و به طور حتم آنها در بازی بعدی با سرخپوشان پایتخت این توهین را بی جواب نمی گذارند.

همین رفت و برگشت ها در توهین و ناسزاها باعث کاهش تعداد تماشاگران در ورزشگاه ها می شود و  در نهایت هواداران نمی توانند فرزندان خود را به ورزشگاه ببرند.

براین اساس باید برای زیباتر شدن فوتبال با احترام با یکدیگر سخن بگوییم.

فرهنگ هواداران خود را باید بالا ببریم 

جعفر کاشانی رئیس هیئت مدیره باشگاه پرسپولیس درباره این مطلب در گفتگو با خبرنگار ما اظهار کرد: این اتفاقات در استادیوم ها رخ می دهد و باید فرهنگ هواداران خود  را بالا ببریم. به هر حال باید در باشگاه ها آموزش لازم داده شود.

او ادامه داد: ما باید از پیشکسوتانی که وجاهت اجتماعی دارند برای آموزش بازیکنان و هواداران خود استفاده کنیم. باشگاه ها به پیشکسوتان و هواداران وابسته هستند و جایگاه آنها باید در باشگاه ها مشخص شود.

کاشانی درباره توهین هواداران پرسپولیس به تراکتوری ها تصریح کرد: اگر هواداران پرسپولیس توهین کرده باشند کار زشتی انجام شده است. 

رئیس هیئت مدیره باشگاه پرسپولیس درباره شعار علیه مرحوم هادی نوروزی بیان کرد: این موضوع به فرهنگ باشگاه ها بر می گردد و این درست نیست که به بازیکن فقید تیم ما ناسزا بگویند. اگر تیم های ما به معنای واقعی باشگاه شوند دیگر شاهد این اتفاقات در فوتبال نخواهیم بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۳ ۰۹ دی ۱۳۹۶
رسیدگی کنید
آخرین اخبار